+ Postaţi subiect nou
Rezultate 1 la 15 din 15

Subiect: Electroventilatorul - posibila problema

  1. #1
    Membru nou Array Avatarul lui BogdanBlaa
    Data înscrierii
    Feb 2012
    Locaţie
    Iasi
    Posturi
    41
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat B5.5
    Numar auto
    IS-85-BLA
    Propulsorul
    1.8T AWT 150Cp
    Statistici : Multumiri / Aprecieri

    Electroventilatorul - posibila problema

    Mergand cu Skoda Octavia unui prieten (1.6 cu climatronic) am observat ca la el dupa ce opreste motorul (apa la 90), electroventilatorul cel mare inca mai lucreaza sa raceasca motorul. Pana aici toate bune si cred ca este normal insa eu detin passatul din semnatura tot cu climatronic si la mine dupa ce opresc motorul (apa tot la 90) electroventilatorul cel mare care ar trebui sa raceasca motorul(dupa socotelile mele) se opreste si el ( de cel mic nu pomenesc pt ca el porneste cu clima si sa nu-l bagam in discutie)
    Am dat exemplu masina de mai sus fiind tot o benzinara .. avand tot climatronic si am crezut ca e un exemplu mai concludent.
    Sunt incepator in ale climatronicului ... precedenta nu avea nici macar A/C dar dupa oprirea motorului electroventilatorul inca racea motorul ...
    Ultima modificare făcută de BogdanBlaa; 12-05-2012 la 15:17.

  2. #2
    Membru Senior Array Avatarul lui mihai_BV
    Data înscrierii
    Apr 2010
    Locaţie
    brasov
    Posturi
    1.979
    Marca auto
    volkswagen
    Model auto
    b5 variant 4motion
    Propulsorul
    1.9 tdi afn 110 cp
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Si la mine acelasi comportament.....

  3. #3
    Membru Senior Array Avatarul lui tzaga
    Data înscrierii
    Aug 2010
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Posturi
    3.819
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat
    Numar auto
    CJ 10 YWV
    Propulsorul
    1,9 TDI 101 AVB
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    stai calm asa e la noi..........sunt masini care dupa oprirea motorului mai functioneaza termocupla
    Vand si montez LED-uri ,instalatii xenon.Roll up/down geamuri,diagnoze VAG.Vand si montez tempomat.
    Vand
    si montez switch-uri OEM pentru portiere.Interventii mecanice si electrice. Tel: 0740 146 883

  4. #4
    Membru nou Array
    Data înscrierii
    Oct 2011
    Locaţie
    Bucharest, Romania, Romania
    Posturi
    23
    Marca auto
    passat b5
    Model auto
    passat variant
    Numar auto
    B 50 ADP
    Propulsorul
    AJM
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    De ex, la logan, dupa oprirea motorului, ventilatorul mai merge inca 10, 15 minute. Explicatia ar fi ca termocupla este pozitionata pe motor si nu pe radiator, ventilatorul raceste radiatorul dar, pana se omogenizeaza apa calda din motor cu cea mai rece din radiator prin termosifonare, trece timp.

  5. #5
    Membru Senior Array Avatarul lui tzaga
    Data înscrierii
    Aug 2010
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Posturi
    3.819
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat
    Numar auto
    CJ 10 YWV
    Propulsorul
    1,9 TDI 101 AVB
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    ....tot pe radiator este,dar curentul normal ca ajunge si pe motor
    Vand si montez LED-uri ,instalatii xenon.Roll up/down geamuri,diagnoze VAG.Vand si montez tempomat.
    Vand
    si montez switch-uri OEM pentru portiere.Interventii mecanice si electrice. Tel: 0740 146 883

  6. #6
    Membru Level 2 Array Avatarul lui gigi tepus
    Data înscrierii
    Mar 2012
    Locaţie
    Cluj Napoca
    Posturi
    1.099
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    -Passat
    Numar auto
    CJ 13 HRX
    Propulsorul
    - 1.9TDI ATJ 116 CP
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Dupa opinia mea nu are nici o legatura cu climatronicul faptul ca dupa oprirea motorului mai functioneaza sau nu electroventilatorul pentru racirea ,,lichidului de racire'' . In situatia descrisa de tine este vorba despre un electroventilator comandat de un senzor de temperatura (cand temperatura lichidului de racire depaseste o anumita valoare senzorul cupleaza si porneste electroventilatorul , indiferent daca motorul este sau nu in functiune) . Probabil ca la tine la passat este un sistem de vasco-cuplaj , adica un cuplaj intre o fulie antrenata de o curea (care se misca , evident , doar cand motorul este in functiune) si paleta ventilatorului . Acest cuplaj este ,,mai strans'' (in raport de pana la 1:1) cu cat temperatura motorului este mai ridicata -functioneaza ca si un termostat pe principiul modificarii formei unui bimetal in functie de temperatura. Asadar este fundamental diferit electroventilatorul de ventilatorul cu vasco-cupla.
    BEST REGARDS !

  7. #7
    Membru nou Array Avatarul lui BogdanBlaa
    Data înscrierii
    Feb 2012
    Locaţie
    Iasi
    Posturi
    41
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat B5.5
    Numar auto
    IS-85-BLA
    Propulsorul
    1.8T AWT 150Cp
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Posibil sa fie si asa insa cert este ca dupa oprirea motorului "moare" totu sub capota.

  8. #8
    Membru Level 2 Array Avatarul lui gigi tepus
    Data înscrierii
    Mar 2012
    Locaţie
    Cluj Napoca
    Posturi
    1.099
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    -Passat
    Numar auto
    CJ 13 HRX
    Propulsorul
    - 1.9TDI ATJ 116 CP
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Acum am verificat pe ETKA . La mine , la motor 1.9 tdi pd de tipul ATJ lucrurile stau asa cum am scris mai inainte . Vorbim despre cuplaj vascos al paletei ventilatorului principal si despre un electroventilator pentru climatronic . Daca imi spui anul fabricatiei si tipul motorului pot sa ma uit cum sta treaba si la tine....
    Ultima modificare făcută de gigi tepus; 13-05-2012 la 19:55.
    BEST REGARDS !

  9. #9
    Membru Senior Array Avatarul lui X e r o x u
    Data înscrierii
    Oct 2010
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Posturi
    3.075
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat B5 SYNCRO
    Numar auto
    CJ 86 ABA
    Propulsorul
    1Z-1.9 TDI- AFN -110 CP
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    "BogdanBlaa
    Data înscrierii
    Feb 2012
    Locație
    Iasi
    Posturi
    22
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat B5.5
    Propulsorul
    1.8T AWT "

    Gigi, vezi sub avatar, in afara de anul exact sti totul (an 01-05)
    X E R O X U
    servicii de fotocopiere si birotica in Cluj-Napoca

    "A LIE TOLD OFTEN ENOUGH BECOMES THE TRUTH" Lenin - Valbil si in democratie/capitalism nu doar in marxism.

  10. #10
    Membru nou Array Avatarul lui BogdanBlaa
    Data înscrierii
    Feb 2012
    Locaţie
    Iasi
    Posturi
    41
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat B5.5
    Numar auto
    IS-85-BLA
    Propulsorul
    1.8T AWT 150Cp
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    dupa cum spune si colegul Xeroxu al meu motor 1.8T an. 2001

  11. #11
    Membru Level 2 Array Avatarul lui gigi tepus
    Data înscrierii
    Mar 2012
    Locaţie
    Cluj Napoca
    Posturi
    1.099
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    -Passat
    Numar auto
    CJ 13 HRX
    Propulsorul
    - 1.9TDI ATJ 116 CP
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Am verificat si lucrurile stau cam asa : paleta ventilatorului de racire este cuplata cu vasco cuplaj de o rola care este antrenata de o curea . Concluzia este ca aceasta se roteste tot timpul cat motorul este pornit , iar la oprirea lui , asa cum ai spus chiar tu , ,,totul moare sub capota '' .

    P.S. mersi xeroxu ! Nu am fost atent la acest amanunt !
    BEST REGARDS !

  12. #12
    Membru nou Array Avatarul lui BogdanBlaa
    Data înscrierii
    Feb 2012
    Locaţie
    Iasi
    Posturi
    41
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat B5.5
    Numar auto
    IS-85-BLA
    Propulsorul
    1.8T AWT 150Cp
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Cu alte cuvinte .. la modelul 18T (ca si la altele cum e al tau spre exemplu) ventilatoarele nu mai racesc motorul dupa oprirea acestuia. Totusi ciudat ...

  13. #13
    Membru Level 2 Array Avatarul lui gigi tepus
    Data înscrierii
    Mar 2012
    Locaţie
    Cluj Napoca
    Posturi
    1.099
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    -Passat
    Numar auto
    CJ 13 HRX
    Propulsorul
    - 1.9TDI ATJ 116 CP
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Ce anume este ciudat?
    BEST REGARDS !

  14. #14
    Membru nou Array Avatarul lui BogdanBlaa
    Data înscrierii
    Feb 2012
    Locaţie
    Iasi
    Posturi
    41
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    Passat B5.5
    Numar auto
    IS-85-BLA
    Propulsorul
    1.8T AWT 150Cp
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Ciudat ca lasa motorul de la n grade sa se raceasca singur .. nefiind ajutat de vreunul din ventilatoare.

  15. #15
    Membru Level 2 Array Avatarul lui gigi tepus
    Data înscrierii
    Mar 2012
    Locaţie
    Cluj Napoca
    Posturi
    1.099
    Marca auto
    Volkswagen
    Model auto
    -Passat
    Numar auto
    CJ 13 HRX
    Propulsorul
    - 1.9TDI ATJ 116 CP
    Statistici : Multumiri / Aprecieri
    Nu are nevoie de ajutor pentru ca motorul nu ajunge sa se incalzeasca mai mult decat este nevoie. Temperatura optima de lucru a motorului este undeva intre 85-95 grade si pentru a o mentine s-au creat asa numitele circuite mic si mare de racire. In circuitul mic intra lichidul din blocul motor si ceva furtune din jur , care atunci cand ajunge la 87 de grade deschide termostatul si intra in functiune circuitul mare (lichidul din radiator) a carui temperatura este mult sub aceasta valoare. Cand temperatura scade sub 87 grade , termostatul se inchide si ramane iar circuitul mic . Ventilatorul se roteste tot timpul cat motorul este pornit asa incat temperatura sa este destul de coborata. In cazul masinilor cu electroventilator treaba sta altfel deoarece ventilatorul porneste doar atunci cand cupleaza un senzor ce masoara temperatura lichidului din circuitul mare (radiator)-de regula 83-87 grade.
    BEST REGARDS !

+ Postaţi subiect nou

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care citesc acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •