Anunț

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Ora
  • Show
Clear All
new posts

  • Chiptuning

    Luam doua motoare unul 101 CP si altu de 131 cp, ambele de pe passat 1.9 TDI.
    Pentru a functiona in parametrii normali, cel de 101 cp poate fii cipuit pana la 130 cp maxim.

    Cel de 131 cp stok, are alte injectoare , alta turbina, alt ambreiaj si alte piese diferite fata de cel de 101cp.

    Eu am avb 101 cp, si de multe ori m-a batut gandul sa ii fac o resoftare, dar niciodata nu am avut curajul..de ce? Din cauza celor spuse mai sus.
    Cand am intrebat vreun tuner daca se merita sa duc acest motor la 130 cp, toti au zic ca " da, cum sa nu" , dar cand ii intreb de ceea ce am scris mai sus, incep sa o cam dea din colt in colt

    The BMW 3 series.. it's a lot like nothing else

  • #2
    Re: Chiptuning

    Teoretic nu o sa pateasca nimic practic ciptuningul duce la o uzura mai accentuata a pieselor enumerate de tine (care fac diferenta intre motorele de 101 si 131 CP). Asta nu insemna ca turbina sau injectoarele pica de 2X mai repede, poate tine cu 15-20% mai putin daca este facut totul de un profesionist, procentaj la care zic eu ca merita.

    Daca vrei sa sti ca in loc de 101 CP ai 130 CP sub capota ca sa te scoata din necaz in situatii limita merita facut dar daca doresti 130 CP pentru ca vrei un stil de condus mult mai agresiv atunci mai bine schimaba masina sau fa si schimbari hardware.

    P.S. Tind si eu sa fac un cip la 131 CP si sper sa si reusesc dar nu de aceea ca sa-i dau in gura ca la un motor de 160 CP.
    Nimeni nu poate face totul, dar fiecare poate face ceva.

    Comment


    • #3
      Re: Chiptuning

      Linistit, cu conditia sa fie facut de un tuner care chiar stie cu ce se mananca asta, nu de unul care face dupa ureche! Io am de la 115 CP la ~ 160 si e totul ok :D , consumul la fel, functionarea motorului la fel, dar comportamentul masinii NU mai e la fel.... :mrgreen:
      "Sa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde" (Ayrton Senna)

      Comment


      • #4
        Re: Chiptuning

        Ai facut recent vreun test cu VAG-COM? Sa vezi daca functioneaza in parametrii?

        The BMW 3 series.. it's a lot like nothing else

        Comment


        • #5
          Re: Chiptuning

          Am facut mai multe, nu numai unul si totul e ok! ;) Si am peste 40.000 km facuti cu softul nou!
          "Sa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde" (Ayrton Senna)

          Comment


          • #6
            Re: Chiptuning

            Alex-F1, si unde ai facut resoftarea ?

            Comment


            • #7
              Re: Chiptuning

              Fii sigur ca nu la TCM de romania...ma abtin :guramica:
              "Radacina convingerilor inseamna...experienta!!!", N. Iorga
              Diagnoze VCDS Ross-Tech OEM 19.6

              Comment


              • #8
                Re: Chiptuning

                Resoftarea mi-a facut-o Jeff.....mare om, mare caracter, mai rar baieti ca el.....indiferent ce-ar zice unii sau altii, eu il cunosc, ca suntem vecini de cativa ani Pt. zona de vest il recomand.....nu exista altul mai bun! :victorie:
                "Sa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde" (Ayrton Senna)

                Comment


                • #9
                  Re: Chiptuning

                  How much is the price, si in ce consta ?! Pentru ca as trimite si eu ECU, ca acum dupa atatea DIY il scot in 2 minute :D
                  "Radacina convingerilor inseamna...experienta!!!", N. Iorga
                  Diagnoze VCDS Ross-Tech OEM 19.6

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chiptuning

                    250 Euro is the price, iar de constat, in ce sa conste? Se sterge frumusel softul vechi si se rescrie softul nou. :) Ai de ales din mai multe variante de soft, in functie de cata putere vrei in plus. In general parca sunt 3 stage-uri: soft (crestere mica de putere, 20-30 CP), medium si hard. Softul nou se mai alege si in functie de uzura motorului, de cata vlaga mai are in el, deci intai omul face o diagnoza completa si apoi iti spune ce tip de soft ar merge. De exemplu, la unele motoare f. obosite sau care nu ies prea ok la "analize", omul nu recomanda mai mult de stage 1 (soft)......la mine a mers un stage 2 si motorul e inca campion! :victorie: La un stage 3 nu m-am riscat....e putin cam prea mult pt. un motor cu aproape 250.000 km! N-ar fi o problema de trimis ECU, dar cum faci cu diagnoza? Ti-o faci singur si trimiti fisierul sa-l vada omul sau cum?
                    "Sa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde" (Ayrton Senna)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chiptuning

                      Bun, adevarat de zice Alex, Jeff are softuri excelente facute de Lorand dar intervine urmatoarea chestie.

                      Exista 2 tipuri de chip tuning,

                      1) Romania style: Mergi cu masina la tunner, el citeste harta o trimite la modificat sau o face el, si dupa caz, timp de jumatate de ora, o ora, cat o dura dar in acest timp, masina nu se misca gram. Bun, se pune harta sus, modifica si omul pleaca feriit!

                      2) chip tuning> Se ia masina in cauza, se merge intr-o zona in care poti atinge 110 km/h. Se fac loguri repetate pe 001, 003, 004, 008, 011, 020 si 013 daca e nevoie. Se stabilesc parametrii in "kick"down in treapta a 3-a de la 1500 rpm pana la 4000 rpm. Se trimite harta + logurile, se face o harta initiala, se merge sa se testeze din nou, se fac loguri dupa care in functie de acestea, se face o harta finala.
                      DOAR ASA am putut descoperi cel putin 5 masini cu defecte care + chiptuning = bum .. si ghici cine era vinovat? In plus, mi se pare absolut normal sa fie softul facut individual, in fucntie de parametrii. Cand mi-am schimbat turbo, mi-am facut muuulte softuri sa gasesc unu bun care sa traga extact dupa pasaricile mele. Fara loguri, nu reuseam EVER. ABT, MTM< toti au Dyno-uri pe care testeaza initial parametrii motorului, dupa care aplica harta.

                      Lasand la o parte lucrurile astea, chip tuningul nu e daunator absolut deloc, daca e facut cu cap, iar daca masina e utilizata corespunzator nu ca o benzinara. Toti au imrepsia ca daca merg 4000+rpm , trage masina mai bine, Canci.. Presiuena maxima in turbo este de la 1700-4000 rpm, dupa care cam scade. Cantitatea injectata nu creste atat de mult, la fel si presiunea in turbo creste cu aproximativ 150-200 de mbar., adica 0.15 - 0.2 bar.

                      VNT15 duce linsitita 1.3 bar (2300 mbar), cat se obtine in urma resoftarii, limita maxima fiind undeva la 1.5 bar.
                      La fel, injectoarele sunt in parametrii chair si cu resoftare.

                      S-a spus mai spus despre diferente intre 101 si 131 de cai. Diferentele sunt: Turbina VNT17 (fata de VNT15), duzele de la injectoare, mai mari , senzorul MAP care masoara 29xx fata de cel care masoara 25xx la 101, Tot ambreiajul cu tot cu volant, furtunul de presiune dintr turbo si intercooler si cam atat !

                      Sincer, parerea mea ca 101+resoftare facuta calumea = 131 de cai fara nicio problema si probabil cu un consum mai bun decat 131 de cai stoc :)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chiptuning

                        La un consum la fel de normal ca acum ce imi recomanzi Luci pentru AWX-ul meu ? 150/155/160 CP ?
                        "Radacina convingerilor inseamna...experienta!!!", N. Iorga
                        Diagnoze VCDS Ross-Tech OEM 19.6

                        Comment


                        • #13
                          Re: Chiptuning

                          Nu pot da o valoare exacta,ar fi absurd sa spun ca xx d cai rezolva treaba. Totul depinde de parametrii. Daca e in nintile lui, awx se comporta foarte bine cu 24-25 cp in plus. 30 d cai se pot obtine, insa intervine consumul. Chesia cu 30 De cai e relativa pt ca in realitate nu sunt mai mult de 25-26 de cai la un soft ok pt consum si fiabilitate. La un soft race poti obtine 33-35 de cp dar masina incepe sa consume putin mai mult si unele sunt duse in limita maxima. In general awx le cresc cu 40-42 nm si 25-26 cp dar nu exista gram d fum,nu afecteaza consumul. Consider ca e mai ok asa cu toate in regula, decat cu fala ca scot 35 de cai, dar nu e tocmai sanatos pt motor. A mea dusa in limite a scos 135 de cai cand aveam turbo stoc. Cine zice ca la avb cu soft race scoate 145 de cai... In fine. La 145 de cai ai nevoie de aproape 1.5 bari,ceea ce pt avb e enorm hn conditiile in care stoc are 1.042 bar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Chiptuning

                            Uite io mai strang din buci si mai scot 100 RON, ca sa mai fac un test dyno cu noul soft, ca-s curios si io! Vlad, la voi prin zona aveti vreun dyno? Luci, pai daca zici ca 33-35 CP e soft race, atunci 45-50 cat am io (teoretic) ce-o fi? :| Si consumul a ramas neschimbat!
                            "Sa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde" (Ayrton Senna)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Chiptuning

                              Pai asta iti spun Alex, ca sunt cifre teoretice. in realitate nu cred sa ai mai mult de 150 de cai reali.

                              Comment

                              Working...
                              X