PDA

Arată Versiune Întreagă : Chiptuning



radduu
27-01-2010, 13:25
Luam doua motoare unul 101 CP si altu de 131 cp, ambele de pe passat 1.9 TDI.
Pentru a functiona in parametrii normali, cel de 101 cp poate fii cipuit pana la 130 cp maxim.

Cel de 131 cp stok, are alte injectoare , alta turbina, alt ambreiaj si alte piese diferite fata de cel de 101cp.

Eu am avb 101 cp, si de multe ori m-a batut gandul sa ii fac o resoftare, dar niciodata nu am avut curajul..de ce? Din cauza celor spuse mai sus.
Cand am intrebat vreun tuner daca se merita sa duc acest motor la 130 cp, toti au zic ca " da, cum sa nu" , dar cand ii intreb de ceea ce am scris mai sus, incep sa o cam dea din colt in colt :idea:

jetti
27-01-2010, 13:58
Teoretic nu o sa pateasca nimic practic ciptuningul duce la o uzura mai accentuata a pieselor enumerate de tine (care fac diferenta intre motorele de 101 si 131 CP). Asta nu insemna ca turbina sau injectoarele pica de 2X mai repede, poate tine cu 15-20% mai putin daca este facut totul de un profesionist, procentaj la care zic eu ca merita.

Daca vrei sa sti ca in loc de 101 CP ai 130 CP sub capota ca sa te scoata din necaz in situatii limita merita facut dar daca doresti 130 CP pentru ca vrei un stil de condus mult mai agresiv atunci mai bine schimaba masina sau fa si schimbari hardware.

P.S. Tind si eu sa fac un cip la 131 CP si sper sa si reusesc dar nu de aceea ca sa-i dau in gura ca la un motor de 160 CP.

Alex-F1
27-01-2010, 23:24
Linistit, cu conditia sa fie facut de un tuner care chiar stie cu ce se mananca asta, nu de unul care face dupa ureche! Io am de la 115 CP la ~ 160 si e totul ok :D , consumul la fel, functionarea motorului la fel, dar comportamentul masinii NU mai e la fel.... :mrgreen:

radduu
27-01-2010, 23:29
Ai facut recent vreun test cu VAG-COM? Sa vezi daca functioneaza in parametrii?

Alex-F1
27-01-2010, 23:45
Am facut mai multe, nu numai unul si totul e ok! ;) Si am peste 40.000 km facuti cu softul nou!

T-B0N3
01-02-2010, 13:56
Alex-F1, si unde ai facut resoftarea ?

vicius_the_one
02-02-2010, 00:19
Fii sigur ca nu la TCM de romania...ma abtin :guramica:

Alex-F1
02-02-2010, 02:41
Resoftarea mi-a facut-o Jeff.....mare om, mare caracter, mai rar baieti ca el.....indiferent ce-ar zice unii sau altii, eu il cunosc, ca suntem vecini de cativa ani :thumbsup: Pt. zona de vest il recomand.....nu exista altul mai bun! :victorie:

vicius_the_one
02-02-2010, 18:44
How much is the price, si in ce consta ?! Pentru ca as trimite si eu ECU, ca acum dupa atatea DIY il scot in 2 minute :D

Alex-F1
03-02-2010, 01:22
250 Euro is the price, iar de constat, in ce sa conste? Se sterge frumusel softul vechi si se rescrie softul nou. :) Ai de ales din mai multe variante de soft, in functie de cata putere vrei in plus. In general parca sunt 3 stage-uri: soft (crestere mica de putere, 20-30 CP), medium si hard. Softul nou se mai alege si in functie de uzura motorului, de cata vlaga mai are in el, deci intai omul face o diagnoza completa si apoi iti spune ce tip de soft ar merge. De exemplu, la unele motoare f. obosite sau care nu ies prea ok la "analize", omul nu recomanda mai mult de stage 1 (soft)......la mine a mers un stage 2 si motorul e inca campion! :victorie: La un stage 3 nu m-am riscat....e putin cam prea mult pt. un motor cu aproape 250.000 km! N-ar fi o problema de trimis ECU, dar cum faci cu diagnoza? Ti-o faci singur si trimiti fisierul sa-l vada omul sau cum?

RedFighter
06-02-2010, 00:02
Bun, adevarat de zice Alex, Jeff are softuri excelente facute de Lorand dar intervine urmatoarea chestie.

Exista 2 tipuri de chip tuning,

1) Romania style: Mergi cu masina la tunner, el citeste harta o trimite la modificat sau o face el, si dupa caz, timp de jumatate de ora, o ora, cat o dura dar in acest timp, masina nu se misca gram. Bun, se pune harta sus, modifica si omul pleaca feriit!

2) chip tuning> Se ia masina in cauza, se merge intr-o zona in care poti atinge 110 km/h. Se fac loguri repetate pe 001, 003, 004, 008, 011, 020 si 013 daca e nevoie. Se stabilesc parametrii in "kick"down in treapta a 3-a de la 1500 rpm pana la 4000 rpm. Se trimite harta + logurile, se face o harta initiala, se merge sa se testeze din nou, se fac loguri dupa care in functie de acestea, se face o harta finala.
DOAR ASA am putut descoperi cel putin 5 masini cu defecte care + chiptuning = bum .. si ghici cine era vinovat? In plus, mi se pare absolut normal sa fie softul facut individual, in fucntie de parametrii. Cand mi-am schimbat turbo, mi-am facut muuulte softuri sa gasesc unu bun care sa traga extact dupa pasaricile mele. Fara loguri, nu reuseam EVER. ABT, MTM< toti au Dyno-uri pe care testeaza initial parametrii motorului, dupa care aplica harta.

Lasand la o parte lucrurile astea, chip tuningul nu e daunator absolut deloc, daca e facut cu cap, iar daca masina e utilizata corespunzator nu ca o benzinara. Toti au imrepsia ca daca merg 4000+rpm , trage masina mai bine, Canci.. Presiuena maxima in turbo este de la 1700-4000 rpm, dupa care cam scade. Cantitatea injectata nu creste atat de mult, la fel si presiunea in turbo creste cu aproximativ 150-200 de mbar., adica 0.15 - 0.2 bar.

VNT15 duce linsitita 1.3 bar (2300 mbar), cat se obtine in urma resoftarii, limita maxima fiind undeva la 1.5 bar.
La fel, injectoarele sunt in parametrii chair si cu resoftare.

S-a spus mai spus despre diferente intre 101 si 131 de cai. Diferentele sunt: Turbina VNT17 (fata de VNT15), duzele de la injectoare, mai mari , senzorul MAP care masoara 29xx fata de cel care masoara 25xx la 101, Tot ambreiajul cu tot cu volant, furtunul de presiune dintr turbo si intercooler si cam atat !

Sincer, parerea mea ca 101+resoftare facuta calumea = 131 de cai fara nicio problema si probabil cu un consum mai bun decat 131 de cai stoc :)

vicius_the_one
06-02-2010, 00:23
La un consum la fel de normal ca acum ce imi recomanzi Luci pentru AWX-ul meu ? 150/155/160 CP ? :closedeyes:

RedFighter
06-02-2010, 02:50
Nu pot da o valoare exacta,ar fi absurd sa spun ca xx d cai rezolva treaba. Totul depinde de parametrii. Daca e in nintile lui, awx se comporta foarte bine cu 24-25 cp in plus. 30 d cai se pot obtine, insa intervine consumul. Chesia cu 30 De cai e relativa pt ca in realitate nu sunt mai mult de 25-26 de cai la un soft ok pt consum si fiabilitate. La un soft race poti obtine 33-35 de cp dar masina incepe sa consume putin mai mult si unele sunt duse in limita maxima. In general awx le cresc cu 40-42 nm si 25-26 cp dar nu exista gram d fum,nu afecteaza consumul. Consider ca e mai ok asa cu toate in regula, decat cu fala ca scot 35 de cai, dar nu e tocmai sanatos pt motor. A mea dusa in limite a scos 135 de cai cand aveam turbo stoc. Cine zice ca la avb cu soft race scoate 145 de cai... In fine. La 145 de cai ai nevoie de aproape 1.5 bari,ceea ce pt avb e enorm hn conditiile in care stoc are 1.042 bar.

Alex-F1
06-02-2010, 03:34
Uite io mai strang din buci si mai scot 100 RON, ca sa mai fac un test dyno cu noul soft, ca-s curios si io! Vlad, la voi prin zona aveti vreun dyno? Luci, pai daca zici ca 33-35 CP e soft race, atunci 45-50 cat am io (teoretic) ce-o fi? :| Si consumul a ramas neschimbat!

RedFighter
06-02-2010, 12:00
Pai asta iti spun Alex, ca sunt cifre teoretice. in realitate nu cred sa ai mai mult de 150 de cai reali.

vicius_the_one
06-02-2010, 12:47
Eu pe aici nu stiu de vreun dyno, eu tot tot ce as vrea e o optimizare a performantelor motorului. Deci nu vreau un tuning nervos ci eficient si fiabil :closedeyes: . De aia nu stiu cum e mai bine ...150 1555 160 ?
Pana la urma tot ma risc eu la o interfata de tuning si ma apuc de joaca :))

RedFighter
06-02-2010, 15:01
Poti sa iti faci un soft ok, care sa iti duca masina la ~155 , sa fie la fel de fiabila si consumul sa fie ok..

Eu sincer am ales sa o duc pe a mea undeva "sus" , inejctoarele fiind chiar in limita maxima, dar adevarul e ca stau cam prost cu consumul. :D

sabin
06-02-2010, 20:48
In romania se poate face un test dyno la 4x4?

Ratonul
07-02-2010, 11:36
la autotest2000 in bucuresti. mi-am testat avf-ul (fwd) si le-a dat ca dupa 130k as avea 143 cp... si nu mi-au pus nici ventilator in bot...

Shocker
12-02-2010, 15:58
Resoftare la Tcm Turbo, de la 101 - 131, fara nici o problema, masina merge impecabil, consuma cu 1l / 100km mai mult, dar diferenta de demaraj este uriasa.

Alex-F1
12-02-2010, 23:49
In romania se poate face un test dyno la 4x4?

Doar la Bucuresti, dar, pt. cei din vestul tarii, e mai rentabil la Budapesta! ;)

RedFighter
07-03-2010, 20:20
Resoftare la Tcm Turbo, de la 101 - 131, fara nici o problema, masina merge impecabil, consuma cu 1l / 100km mai mult, dar diferenta de demaraj este uriasa.


Si cate loguri ti s-au facut inaitne si dupa ? :)

vicius_the_one
07-03-2010, 20:53
E si normal consumul, eu cu 130 nu o sa pot concura ever cu un AVB stock(am AWX stock). Dar stau linistit :D

Shocker
20-03-2010, 18:53
Resoftare la Tcm Turbo, de la 101 - 131, fara nici o problema, masina merge impecabil, consuma cu 1l / 100km mai mult, dar diferenta de demaraj este uriasa.


Si cate loguri ti s-au facut inaitne si dupa ? :)


Nu mai stiu ca sa fiu sincer, cred ca un log am facut dupa si unul sau doua inainte. :/

vicius_the_one
24-05-2010, 11:16
pe [Only registered and activated users can see links] am gasit majoritatea, daca nu toate hartile OEM ale diferitelor motoare VAG si nu numai, printre care si pentru al meu (AWX) cum serie de piesa si editie de soft exacta(pe romaneste - ce am pe masina acum exact acelasi soft). acum problema ca acest fisier se deschide cu WINOLS(program cu licenta) bineinteles. Stie cineva alt soft cu care se tuneaza hartile. Sa ma joc si eu putin. Dupa tunare ne mai trebuie un galetto si se pune harta dupa ce se face backup(daca mai e nevoie pentru ca harta OEM e si pe net).

Aici ([Only registered and activated users can see links])sunt fisierele toate.

f l o r i n
24-05-2010, 12:23
Ar fi ceva ! M-am uitat aseara pe harta ta si pe a mea - ce diferenta ! Oare ce s-ar intampla daca as pune harta ta pe calculatorul meu?

Borisake
24-05-2010, 13:34
:)) Nimic bun, tu ce crezi? :grupuletz: Dar incearca sa vedem si noi pe unul ofticat. :bow: :box: :fericit:

f l o r i n
24-05-2010, 13:40
Asa e. Dupa sapaturi, am aflat ca nu face boot, daca nu e soft-ul care trebuie.

cuiuda
24-05-2010, 21:48
Salut
...si bine v-am gasit...
Dar de ce nu incercati sa comparati 2 fisiere (.ori si .tun in eventualitatea in care aveti asa ceva :D )de la acelasi ECU, cu WinOLS si sa vedeti care sunt hartile modificate si care sunt diferentele intre aceste harti... :blink:

vicius_the_one
24-05-2010, 22:09
1. nu avem winols crackuit :D
2. e chimie pura :icecream:

cuiuda
24-05-2010, 23:13
1. poate au altii :whistle:
2. mai sunt care inteleg cat de cat aceasta "chimie pura"

3. :offtopic: ...ti-am dat un buzz pe mess

f l o r i n
24-05-2010, 23:46
imposibil de comparat hartile. Sute de linii intregi de biti... :no:

Iata cateva screen-uri, din harta lui Vicius. Are zeci, daca nu sute de astfel de ecrane. E adevarat, ca unele portiuni sunt incercuite si au cateva mentiuni in dreptul lor - poate acolo trebuie modificat....

[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

sau 2D
[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

ori 3D
[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

dukku
25-05-2010, 17:30
E greu tare cu Winols-ul . Am vazut cum se lucreaza cu el la tunerul cu care colaborez. Trebuie sa cunosti destula "chimie" .

cuiuda
25-05-2010, 21:10
Salut
Dati-mi un fisier original si vi-l fac eu :thumbsup:

liviu_petrasc
25-05-2010, 23:09
Sa va propun o solutie alternativa la remapare: de ce nu schimbati ecu de AWX, AVF cu un ecu de ARL de 150 cp? Nu de alta dar s-ar folosi harti originale si oricand ai chef poti renunta la cei 20 de cp in plus prin simpla inlocuire a ECU fara a mai fi nevoie de resoftari, harti si alte chestii.

Stiu ca se poate face swap pe B5 de la motorul PD de 116 cp (ATJ sau AJM) cu ecu de B5.5 de 131 de cai (AVF sau AWX); pe mine ma cam bate gandul sa pun un ecu de AJM pe AVB-ul meu...

Acum astept :llazid: de la voi...

PS: Am gasit softuri originale si modificate de vw pe mai multe variante de motoare: [Only registered and activated users can see links] ... olkswagen/ ([Only registered and activated users can see links]) asa ca nu mai e nevoie sa modificati softuri :beer2:

cuiuda
25-05-2010, 23:49
Am si eu cateva din filele astea. Sincer nu am curajul sa le pun pe masina/masini...Prefer sa le modific personal
Sincer mie nu mi se pare ok varianta schimbarii ECU. Pe langa munca "hardware" am impresia ca ar fi ceva probleme cu IMMO iar hartile ar putea sa difere intre tipurile de ecu. Parerea mea :blink:

liviu_petrasc
26-05-2010, 00:07
Ok, de acord cu tine. Ideea e ca hartile sunt bune pentru comparare pentru a vedea diferentele dintre ele (ma rog, secretul din spatele reprogramarii ecu) si in definitiv daca sunt modificate bine se pot pune chiar pe masina (oricum inainte se face un bakup la softul original si apoi se rescrie).

Munca hrdware nu e foarte mare; eu zic ca configuratia pinilor e cam 95% identica intre ecu-uri (la generatiile mai vechi golf3/passat la TDI de 90 sau 110 configuratia pinilor e aceeasi), legat de immo, nu ma opreste nimeni sa nu-l pe off daca nu-l pot face sa mearga. Si ce are daca hartile difera intre tipurile de ecu? pe mine ma intereseaza puterea pe care ecu trebuie sa o scoata din motor, nu ma prea intereseaza cum o scoate...

Sper ca nu te-am plictisit/suparat cu parerile mele; acum fiecare face cum vrea si ce vrea cu masina lui.

cuiuda
26-05-2010, 00:11
... si in definitiv daca sunt modificate bine se pot pune chiar pe masina (oricum inainte se face un bakup la softul original si apoi se rescrie).

Sper ca nu te-am plictisit/suparat cu parerile mele; acum fiecare face cum vrea si ce vrea cu masina lui.
Daca se potriveste HW si SW ECU poti incerca sa pui si hartile astea de pe net

...de ce sa ma supar?! aici isi spune fiecare parerea lui...de asta e forum, nu? :thumbsup: Asa mai afli una...alta...

vicius_the_one
26-05-2010, 08:25
hartile originale sunt toate ptr toate masinile si modelele de ecu pe [Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links]). Doar te inregistrezi la ei si dai search dupa codul motor daca stii seria VAG si editia softului.

cuiuda
30-05-2010, 23:45
Dati-mi un fisier original si vi-l fac eu :thumbsup:
...n-are nimeni curaj? :work:

Borisake
31-05-2010, 01:21
Cine crezi ca se risca. :no:

cuiuda
31-05-2010, 10:29
:/
Am vrut sa va ajut....dar...

vicius_the_one
31-05-2010, 18:27
O sa ma risc eu. Cam cat dureaza tunarea ? Ca neavand galeto trebuie sa fac un drum extraurban la cineva de unde sa scot harta mea apoi sa o trimit si sa o repun. Eu ma risc! :punk:

vicius_the_one
03-06-2010, 19:01
Cine e mai aproape de Constanta sa ma ajute cu o citire de eprom la ECU(cu galetto?)

cuiuda
03-06-2010, 21:05
Cam cat dureaza tunarea ?
Citirea propriu-zisa dureaza cam 90 secunde...scrierea cam tot atat...

Ratonul
23-06-2010, 19:24
interfata chiptuning ([Only registered and activated users can see links]) cu 220 lei ? :huh: e buna de ceva ?

f l o r i n
23-06-2010, 20:10
Mai buna e Galetto, care costa un pic mai mult, vreo 260 lei...

Ratonul
23-06-2010, 22:28
asta? ([Only registered and activated users can see links])

adica dau 160 de lei si ma fac chiptuner ?

f l o r i n
23-06-2010, 22:40
si ce ieftina e....da, instalezi softul, iti bagi mufa in gura, copy to Ratonul si gata. Ai devenit tunerist :)) . Cu banii aia cumperi interfata, poti scoate soft-ul din cip-uri (dupa 2001) prin OBD2. Scoala e sa modifici hartile....

Ratonul
23-06-2010, 22:54
pai nu pot copia de la unu cu chip si pune la unu fara chip ? acelasi cod motor. merge si vag com pe o interfata d`asta sau e numai de chiptuning? ca la 160 de lei cat e parca m-as apuca de afaceri. chiptuning la 100 lei... oare o sa am clienti? :D

f l o r i n
23-06-2010, 23:06
Nu merge sa rulezi vagcom-ul cu ea. Cealalta interfata, pusa prima de tine, face si ceva diagnoza - baza, dar nu vag com. Nu prea merge treaba cu hartile copiate - cel putin asa se zice, deoarece masina va merge naspa. Aceelasi motor, masina, an de fabricatie, s-ar putea sa aiba variante de soft cu mici modificari.
In schimb, daca ceva nu iese bine, poti pune la loc harta originala - daca ai salvat-o initial, prin calculator.

cuiuda
27-06-2010, 00:13
pai nu pot copia de la unu cu chip si pune la unu fara chip ? ... chiptuning la 100 lei... oare o sa am clienti? :D
:bounce2: Chiar esti amuzant...
Si cum ai sa faci? Ai sa stai sa vanezi pe cei care au cip (...cirip) ca sa le copii fisierul? Si apoi sa cauti pe cei care sunt "compatibili"?
Cred ca va fi destul de greu. Iar ca sa faci singuri hartile, iti trebuie muuuuuult studiu si un profesor care sa te invete ce ai de facut.
Parerea mea... :hmmm:

jetti
29-06-2010, 09:45
Eu totusi tind sa cred ca hartile sunt aceleasi la seriile de motor identice, mai poate interveni o diferenta mica in functie de seria ECU sau varianta Soft. Chip tuningul se face intr-o ora asa ca nu cred ca cineva se apuca sa modifice de la 0 hartile in juma`de ora.

piticu66
25-07-2010, 12:41
am si eu cateva intrebari.. am un passat cred ca e b 5.5 fabricat in anul 2005 are 131 de cai si cutie in 6 trepte si as vrea sa ii fac un chiptuning. prima intrebare ar fi daca imi puteti recomanda pe cineva foarte bun pt aceasta operatiune in bucuresti. iar cea de-a doua, la cat pot ridica puterea motorului fara a-l afecta si fara a-i scurta prea mult durata de viata.. masina nu are foarte multi km, are 90 de mii (cel putin asa a reiesit la teste)

Mihai.Nechifor - banned
25-07-2010, 13:22
[Only registered and activated users can see links]

vicius_the_one
25-07-2010, 13:57
Versiunile safe sunt cam inflorituri. Safe inseamna cuplu care sa nu afecteze volanta sau ambreiaj, dar daca nu ai cuplu unde sunt caii ?

Adrian80
26-07-2010, 14:09
M-am hotarat si eu.
Vreu un mic tuning la motorul meu.
Unde pot sa fac in Arad?

Mihai.Nechifor - banned
26-07-2010, 18:52
Vorbeste cu Redfighter(Lucian) ca el face chip, sau la Superchips, dar parca sunt la Oradea ei.

cuiuda
26-07-2010, 21:21
M-am hotarat si eu.
Vreu un mic tuning la motorul meu.
Unde pot sa fac in Arad?
Salut
Din ce vad eu, ai motor 1.6 benzina. Nu se castiga prea mult prin resoftare, asa ca la un TDI...dar poti incerca.

Ratonul
26-07-2010, 22:57
daca ai putea sa faci un dyno inainte si dupa. cei ce fac spun ca o sa castigi 10 cp...

Adrian80
26-07-2010, 23:56
merci de informatii.
Si Dyno unde pot face si cat costa?

Ratonul
27-07-2010, 10:44
100 de lei aici ([Only registered and activated users can see links])

chiptuning poti incerca si la TCM, sunt mai ieftini ca majoritatea...

Alex-F1
28-07-2010, 00:46
Hehe....link-ul pt. dyno e din Timisoara, acolo am fost si io! :p Adriane, poate vii p-acilea si nu dai un semn, ca te-am spart!!! :iadeaici: :D Inca esti in tara?

Adrian80
28-07-2010, 18:39
Multumesc pentru raspunsuri.
Azi masina e in Ungaria la montat folia pe geamuri.
Maine am toata ziua ocupata.
Iar Vineri as trage o fuga pana la TM sa fac chiptuningul.

Alex, ma ajuti sa gasesc TCM si Dyno in TM? :beer:

Merci :)

Mihai.Nechifor - banned
28-07-2010, 20:55
Pentru distribuitori in TM ai doua posibilitati aici >> [Only registered and activated users can see links]
Din cate vad eu pe site se castiga 10 cai si 14 Nm, ceea ce pare ok. Pretul afisat acolo 250 euro, dar cred ca e bine sa incerci la amandoi poate practica preturi diferite :prajitura:

Adrian80
29-07-2010, 11:31
Pana la urma pentru ce fac testul pe dyno?
Sau cand sa-l fac: inainte sau dupa modificare?
Si daca fac si modificarea si Dyno in acelasi loc, la firma aia cu GPL?

narcis.b
29-07-2010, 11:43
Testul pe Dyno il faci pt ca sa vezi cati cai ai.
Poti sa faci si inainte si dupa, sa vezi modificarea. :p

Adrian80
29-07-2010, 12:32
Adica fac testul Dyno ca sa vad cati cai mi-au murit? :((
Nu este nici o firma in Arad sau Timisoara care sa faca si chip tuning si sa aiba si Dyno?
E cam incomod sa mergi la firma de Dyno, apoi la tuning si apoi iar la Dyno; si e si mai costisitor.

narcis.b
29-07-2010, 12:37
Nu, din contra... cati s-au mai "nascut". Nu e obligatoriu sa faci si inainte de tuning, doar daca vrei. Eu ma refeream sa faci inainte de tuning sa vezi cati cai ai acum si sa faci si dupa tuning sa vezi cati cai + ai, ca doar pt aia faci tuning-ul, sa iti creasca calutii. :D Cat despre firme in Arad sau Timisoara nu stiu, intreaba de Alex sau cine mai sta prin apropiere. :)

Ai inteles la ce ma refer ? :p

Adrian80
29-07-2010, 13:05
Am vorbit cu responsabilul pe Timisoara si Arad de la TCM Turbo.
Ma costa 800ron/200euro, insa o sa trebuiasca sa-mi dea jos chipul ca sa-i poata face tuning.

A mai facut cineva tuning la TCM?
Lucreaza bine?
Imi da si mie o copie a mapei originale?

Adrian80
29-07-2010, 17:10
Maine, Vineri la ora 9:30 am programare la TMC Turbo in Timisoara. :work:
Sper sa iasa bine treaba si sa nu am efecte secundare negative.
;)
Daca am timp o pun si pe Dyno.

narcis.b
29-07-2010, 17:52
Bafta ! :cool2: Daca faci test cu Dyno sa ne spui cati caluti s-au "nascut". :lovers:

alythekiller
30-07-2010, 03:15
nu`i idee rea sa mai bagi ceva calutzi;)) si eu am bagat vreo 30 si nu regret:)

Adrian80
30-07-2010, 11:36
stiu ca nu e idee rea.
Chiar acuma sunt aici cu masina dezmembrata; scos ECU. :work:
Nu ma astept eu la nu stiu ce mare crestere, insa vreau sa simt ceva cand apas pedala de acceleratie.
:thumbsup:

revin cu pareri la cald mai tarziu. :yes:

Ratonul
01-08-2010, 13:12
deci? simti ceva?

dr.vlad
01-08-2010, 20:44
Acum ii simte :urale:
Nici nu a mai dat pe acasa ca sa ne impartaseasca parerea, insa fiind si eu posesor de TCM il inteleg perfect!
Nu o sa fie dezamagit :thumbsup:

Adrian80
02-08-2010, 18:01
Salutari
Nu am avut timp sa raspund ca mi-am pierdut vremea pe autobahn. :cool1:
Vreau sa fiu sincer cu voi.
Nu simt nici o diferenta dupa tuningare. :thumbsdown:
In plus, parca e mai zgomotos motorul acuma si se incalzeste mai repede (cupleaza ventilatorul); poate nu-i place clima din RO.
Poate ca astept eu prea mult sau poate chiar nu este diferenta.
Inainte am prins 200kmh, acuma nu am depasit 185.
Poate ca a fost mai incarcata masina, sau poate ca nu trebuia sa bag benzina de 98 si 99.

In fine, nu-mi pare rau dupa bani, dar nu recomand la altcineva sa faca chip tuning la motorul asta.

Toate bune in continuare.

dr.vlad
02-08-2010, 18:20
Depinde si la ce tuning ai optat
Eu am ales unul mai agresiv, dar nu extrem(adica sa ma duc la limita maxima a ceea ce poate motorul in ideea de a-l mai proteja) cu care am castigat 40CP si o gramada de cuplu
Si acum dupa 20-25.000Km facuti tot imi dau seama de diferenta fata de ceea ce a fost. Iar probleme nu au aparut.
Acum depinde ce se poate scoate din motorul tau si ce ai ales si tu
Un Eco-Soft care iti optimizeaza consumul nu iti creste puterea decat cu 10-12 cai si 15-20Nm care nu se simt fizic decat in buzunar la alimentare.
Da-ne mai multe amanunte.

Ratonul
03-08-2010, 18:10
nu scoate 12 cp din 1.6 nici cu extra mega ultra hard soft..

Alex-F1
10-08-2010, 15:45
Vlade, Adrian are benzinar de 1.6, nu TDI ca noi, deci nu putem compara mere cu pere! ;)

Adrian, mii de scuze ca nu ti-am mai raspuns....mi-ar fi facut o mare placere sa ne intalnim in Timisoara, dar am fost plecat in concediu in acea perioada, am umblat ca banu al rau, peste 4.000 km in 3 saptamani! :D Sorry inca o data :( ....maybe next time! :beer2:

misu tdi
15-02-2011, 01:28
cine a mai pus cai in plus, pe aici,eu sint foarte fericit, mi s/au mai nascut 20 si ceva, consumul a scazut, very happy.

Alex-F1
15-02-2011, 03:35
Acuma sa te tii bine, ca vor veni unii care o sa-ti zica "fugi dom'le d-aci, cum sa-ti creasca puterea, iar consumul sa-ti scada?" :grin: Io n-am reusit performanta asta cu scaderea consumului dupa chiptuning, dar nici n-a crescut....a ramas la fel ca inainte.... :smile1:

f l o r i n
15-02-2011, 13:38
Faza cu scaderea consumului, e reala, in depinde de modul in care este facuta harta. La turatii mici, iti da mai putina motorina-aer, la turatii mari....baga mai mult, ca sa ai putere. La un mers normal, o sa consume mai putin. La mers sportiv...depinde de fiecare.
Acum, asteptam un specialist, sa ne explice mai multe.

Dimsport
27-02-2011, 02:40
Motorul de 1.9TDi 131CP prin resoftare poate ajunge la 160-165CP lejer si 50-60Nm in plus la cuplu. Cu astfel de valori n-ai cum sa zici ca nu se simte nimic dupa remapare. Ori exista o problema sau defectiune la motor ori modificarea nu este facuta cum trebuie.

Motorul de 1.6i se poate modifica. Resoftarea aduce un plus de 8-10% max din valorile initiale de putere si cuplu. Cel mai bine se simte in zona de ture mici si medii, motorul raspunde mai prompt la pedala de acceleratie, este mai elastic si urca mai repede in ture. Chiar daca nu ai cresteri mari de putere asa cum se intampla in cazul motorizarilor turbo diesel, schimbari exista si se simt. Asta daca este modificat corect si nu cu exces de benzina sau avans. Nu poti zice ca nu merita sa faci chiptuning la motor aspirat doar pentru ca nu are castiguri de 20-30%. Orice schimbare este un plus. Chiar si atunci cand schimbi jantele cu unele mai usoare sau instalezi volanta usurata, poti avea un plus de performanta la un motor aspirat si costurile depasesc demult valoarea unui chiptuning.
Daca un motor benzina aspirat se incinge dupa chiptuning atunci problema este din soft si nu din cauza climei. Poti distruge motorul daca nu iei masuri.

Consumul scade dar nu asa cum s-a explicat un pic mai sus. Totul se traduce prin timp de apasare al pedalei de acceleratie.

LE: pana sa-mi dau seama ca ultimele mesaje din topic erau de fapt si cele mai vechi, am postat acest mesaj. Intre timp am refacut setarile din profil si acum poti citi informatiile corect ca pe orice forum.

htctunat
31-05-2011, 15:47
Salut,

Unde imi recomandati sa fac un chiptuning la VW Passat 2003, 150hp, 4 motion, automatic, V6, 2500 cc ?
Locatia mea e Cluj.

Si o intrebare: e mai sanatos decat un Powerbox?

Multumesc.

vicius_the_one
31-05-2011, 16:12
redfighter

raulici
31-05-2011, 16:19
te pot ajuta si eu cu un chiptuning, stiu pe cineva care face.

goguta
01-06-2011, 23:06
[Only registered and activated users can see links]

Chiar asa de mult sa scada consumul, 10-12%, taaare mandoi.
Stiti cumva daca sunt si efecte negative asupra functionarii, fiabilitatii motorului si daca da care sunt astea. Cei care au ceva imbunatatiri prin chiptuning de ceva vreme, m-ar interesa parerea lor.

Alex-F1
01-06-2011, 23:08
Io am remapare de vreo 4 ani si totul e ok....consumul acelasi ca si cand era stock....ce sa zic, multumit 100%!!!! :yes:

vicius_the_one
01-06-2011, 23:19
gogu daca vrei iti fac eu

goguta
02-06-2011, 17:50
vicius_the_one - Vb saptamana viitoare. Te anunt si cu xenoanele. Probabil pe luni sau marti.

vicius_the_one
02-06-2011, 18:34
ok no prob.

goguta
02-06-2011, 21:15
Thx

Misu91
23-06-2011, 13:12
Mult mai bine cu chip decat fara....Diferenta radicala

T-B0N3
23-06-2011, 13:48
Si eu am experimentat o scadere usoara a consumului dupa resoftare. Este mica (de ordiul 0.2-0.5 / 100km) dar o vad. Asta in conditiile in care mergi catinel cu masina.Daca te dai la ea, normal si puterea trebuie sa vina de undeva, normal ca iti creste.

goguta
23-06-2011, 21:13
resoftarea asta pt cresterea numarul calutilor poate care cumva sa cauzeze in mod negativ ceva la motor??????

VLADIMIRIJNEKOV
23-06-2011, 21:18
Daca este facuta cu simt de raspundere, si in primul rand cu moderatie, nu are ce sa dauneze motorului.
Daca e facuta aiurea, scurteaza viata anumitor componente de pe motor....

goguta
23-06-2011, 21:27
pai si cine decide simtul ala de raspundere si moderatia necesare pentru realizarea acestei operatiuni, sunt niste parametrii care trebuie respectati?

VLADIMIRIJNEKOV
23-06-2011, 23:03
Ideea in mare e sa stii in primul rand valorile limita la care pot functiona componente gen injectoare, turbocompresor, MAP, MAF...etc.
In continuare trebuie sa stii foarte bine unde sa umbli pe partea electronica si cat sa umbli astfel incat sa nu atingi limitele componentelor enumerate mai sus....
Si nu in ultimul rand, ce este cel mai dificil pentru un chip-tuner este sa stii sa faci optimizarea intregului sistem.

T-B0N3
23-06-2011, 23:54
goguta - in afara de ce a explicat vladimir, mai conteaza si cine utilizeaza masina. In general cei ce isi fac chip-tuning au impresia ca si-au transformat masina in cel putin un lamborghini si se comporta cu ea ca atare, iar de aici pot incepe si problemele (componentele interne find supuse unor forte mai mari extrem de des obosesc mai repede).

Un chip-tuning exploatat insa cu cap (fara fortari si ture in rosu zilnic), pentru depasiri, pentru atingerea unei viteze superioare mai lejer,etc nu dauneaza cu nimic motorului. Sunt la a doua masina cu chip-tuning din familie si nu am avut pana acum nici o problema. Pe scurt, fa-l dar nu iti imagina ca ai o masina de curse. Vei avea o masina mai puternica, mai fasneata, care se urca in ture mai repede si cam atat. Daca o vei folosi in aceelasi regim ca si inainte de chipuire iti poate aduce si o scadere a consumului.

f l o r i n
24-06-2011, 11:16
cam asa ceva....

goguta
24-06-2011, 18:25
nu ma batea in nici un caz gandul sa "particip" la vreo cursa. Nu cred sa fi ajuns la "rosu" de mai mult de doua sau trei ori de cand an intrat in posesia masinii. Si pot sa zic ca sunt destul de multumit si cu cei 130 de caluti prezenti deocamdata sub capota. Insa atunci cand sunt necesari, vreo depasire sau mai stiu eu, ce sunt f buni si caii suplimentari. Dar nu ma gandeam decat ca daca producatorul a facut-o numa pana la 130 e un motiv, si o crestere a calutilor ar fi ca o folosirea mai mult decat necesar in regimul critic de functionare, ceea ce in definitiv aduce numa necazuri. Una peste alta multumesc de sfaturi.
vicius_the_one cam cat dureaza operatiunea?

vicius_the_one
24-06-2011, 19:14
2-3 ore maxim. dar in genere cam 1 ora , 1,5 ore

goguta
24-06-2011, 22:00
vicius_the _one

ok mai stam de vb

VLADIMIRIJNEKOV
25-06-2011, 12:55
Sunt foarte de acord cu ce a spus T-bone.
In principal mapele originale ale masinii sunt gandite sa suporte destul de bine talpile de cioban, fara sa dauneze motorului.
Aici e chestia ca motorul e mai fiabil in original stock decat cu remapare.
Componentele insiruite de mine mai devreme functioneaza in niste limite 'safe' cu chipul original si nu au probleme la solicitari mari ale motorului.
In schimb daca motorul e remapat, aceleasi componente vor lucra sub un stres mai mare la solicitari si de aici ar putea aparea probleme in timp.

goguta
25-06-2011, 13:29
deci una peste alta ca sa fii in safe side e bine sa ramai la configuratiea originala a masinii, asta daca te crezi vre-un schumacher ceva. Daca in schimb esti o persoana cat de cat normala, chiptuning!!!!!!!!!!
Multam de informatii.

VLADIMIRIJNEKOV
26-06-2011, 16:07
Pai daca esti un om 'cat de cat normal' eu cred ca nu-ti trebuie chip-tuning din start.
Dupa cum spunea cineva...te ajuta in trafic....e adevarat, dar daca esti sofer adevarat si iti cunosti masina, te descurci excelent in trafic si cu un ALH.
Ce vroiam sa sugerez este ca Schumacher+Stock e mai Safe decat Schumacher+Chip.

goguta
26-06-2011, 19:38
Bun si punctul asta de vedere, dar nu putine au fost situatiile cand colegi de drum intrau in depasire, probabil ca asa cum ai zis tu nu cunosteau masina, si pentru ca nu tragea masina se chinuiau sa depaseasca. In situatia asta un chiptuning ar fi de ajutor.
Sper ca nu-s offtopic si sa ma injure careva ca trebe sa mute remarcile mele in alta parte. Exista un sondaj chiptuning pro sau contra?

Lucian189
26-06-2011, 19:50
nu exista
dar suntem destui aici care avem asa ceva
si eu iti recomand cu caldura sati faci ..nu-ti vei recunoaste masina ....eu deja sunt la al-2lea soft pt masina si fara probleme ....dar si eu merg cu ea normal ii rup fasuu atunci cand imi vine.
un soft normal iti scade consumu la acelasi stil de condus si motoarele astea duc mult si bine .iar ca o parere personala cel mai pretabil in sensu are performante f f f mari pe urma e cel de 1,9 tdi cu edc 16 de 105 cai .dar oricum orice motor ai avea si faci un soft pt el dar sa til faca cineva cu experiente si calumea o sa vezi tu pe urma ...bafta

VLADIMIRIJNEKOV
27-06-2011, 02:21
Pai Gogule, tu pentru ceilalti colegi de drum vrei chiptuning sau pentru tine?
Oricum eu am zis-o si o mai zic inc-odata....nu stiu ce nu ajunge la 130 de cai TDI.(Chiar si la 101, nu stiu ce nu ajunge.....consider ca iti alegi bine motorul inainte de a cumpara masina.....nu iti iei ce iti pica....ca masina nu-i Kinder Surprise).....vrei mai mult.....mergi direct pe 2.5TDI de 180 de cai (care din pacate tot nu ajunge pentru unii)
S-a ajuns in ziua de azi la o lupta crancena....'vreau mai multi cai!'....A luat-o razna omenirea asta fratilor.....a uitat toata lumea ca acum 10-15 ani nici nu gandeam la performantele pe care le avem acuma cu motoarele TDI Stock?....a uitat toata lumea de Dacia si Cielo?.....

Alex-F1
27-06-2011, 02:46
Pe un alt forum de masini, un tip are la semnatura urmatoarea fraza: "some people are looking for the meaning of life, I'm just looking for more horsepower"..... EPIC!!!!! :clap2: Pt. cei care nu prea stiu rusa, traducerea: "unii oameni cauta sensul vietii, eu caut doar mai multi cai putere".

goguta
27-06-2011, 09:23
Uau, o simpla intrebare / constatare misca asa valurile. E bine ca lumea pune pasiune in ceea ce spune. Nu ma refeream la transformarea unui passat in ferrari ci doar la imbunatatirea calitatii unei masini. Fiecare, cel putin asa cred, doreste sa faca ceva pentru cresterea calitatii celor 4 roti pe care le are in dotare. Va multumesc pentru sfaturi, idei, pareri pro sau contra.

vicius_the_one
27-06-2011, 13:00
Am chipuit-o pentru s-a putut si pentru ca nevoia de mai mult se pare ca tine de natura masculina. Bine ca am familie si folosesc puterea la un nivel domestic. Dar e acolo pentru ajutor la nevoie.

goguta
27-06-2011, 21:02
Nu cred ca numai nevoia masculina ne face sa vrem mai mult. Omul in general vrea mai mult, mai bine. Probabil ca nu toti tindem spre asta. Sau inca nu ne-am hotarat exact ce vrem la un moment dat. Niste caluti in plus, alta instalatie de sonorizare, alte gume mai altfel, care pana la urma ne place sa credem ca ne ajuta, sau poate ne diferentiaza un pic de ceilalti. Asta e un pic off topic, sorry.
vicius_the_one mai stam de vb pe la sfarsit de iulie, am niste probleme si trebuie sa aman deocamdata operatia.

VLADIMIRIJNEKOV
27-06-2011, 21:40
Omul in general vrea mai mult, mai bine.

Aici cam asa e...

Lucian189
27-06-2011, 22:33
la mine e simplu ..asta suna in cap ..I NEED MORE POWER :) suna la inceput acum sa mai domolit...

VLADIMIRIJNEKOV
28-06-2011, 00:51
Pana iti schimbi injectoarele alea cred ca suna mai degraba 'I NEED MORE FUEL'.....:))

Lucian189
28-06-2011, 08:02
lasa mai bea si apa ...scuze de off dar parca da bine ..da asai ...deci un sfat.pt ci care vor sa mai faca chiptuning si vor sa mearga mai sus decat permite motorul stock .!!la montarea unei turbine mai mari gen hybrid pe motoare cu inj miici nu veti avea probleme ...dar daca .faceti soft custom cel putin la injectoarele astea edc 15 de 101 cai ..115 cai .nu eti avea un amestec corespunzator astfel incat sa mearga masina multumitor ..!!si sar putea sa aveti si consum mare ...deci sfatul meu ..pt motoarele astea...turbo mai mare...inj mai mari neaparat..
singurulu motor care din auzite nu pe probate care ar merge bine cu un hybryd ,sau turbo mai amre nu conteaza e cel cu edc 16 de 105 cai ,aici ne referim strict la 1.9 tdi .
iar acum un soft facut pt un motor stock poate sa va scada consumul la acelasi still de mers.la un mers mai sportiv poate creste putin .dar masina va avea alta linie de cuplu si va merge mult mai bine .asa ca bafta doritorilor si nu mai stati sa socotiti atat si bagativa la treaba singura conditie e sa fie facuta fila tuning calumea .... da desigur se poate face sa mearga bine si cu turbo mai amre si injectoare stock dar nu veti fi mult peste motorul stock(resoftat) sa zicem maxim 10 cai .iar daca va fi sa zicem cum am facut eu cand am pus softul asta ..am zis sa mearga maxim de sus .omu asa a facut si acum inj nu au posibilitatea fizica sa furnizeze motorina care e ceruta de soft de ECU in sine injectoarele nu mai sunt capabile sa faca preinjectie iar puterea si momentul ala de explozie din preinjectie se face ,de aceea motorul de 105 cai trage asa bine iar pe dyno un motor deasta stock scaote 120 .119 cai din simplum motiv ca e tehnologie mai noua la ecu si sunt capabile injectoarele de preinjectie , daca retin bine 3 sau 4 . sper ca am fost de explicativ si vam dat o impresie si cum ziceam odata sfaturi pro si contra puteti primi oricand aici dar pana la urma daca vrei ceva tot trebuie sa o faci indiferent de ce zice cel de langa tine

Cornel
28-06-2011, 11:08
singurulu motor care din auzite nu pe probate care ar merge bine cu un hybryd ,sau turbo mai amre nu conteaza e cel cu edc 16 de 105 cai ,aici ne referim strict la 1.9 tdi .

e tehnologie mai noua la ecu si sunt capabile injectoarele de preinjectie , daca retin bine 3 sau 4
Vad ca de 1,9tdi 131cp nu pomenesti nimic,desi e capabil sa fie impins cu injectoarele stock pana la 240cp(pot pune link cu masina in cauza);ca nu e si sanatos pt injectoare,e alta poveste,dar un 200cp poate sustine fara probleme.

Ce inseamna 3sau 4?

Lucian189
28-06-2011, 12:21
nu pomenesc pt ca de ala stim toti ..poate fi impins mai ales avf,dar motorul de 105 cai doar cu soft fara modificari hardware e foarte sprinten si culmea consuma si putin
[Only registered and activated users can see links] eu zic ca trage la fel sau mai bine decat un 131 cai resoftat !!!!

Cornel
28-06-2011, 12:43
Cum sa traga un 145cp mai bine ca un 160cp?Pe filmuletu` ala nu vad nimic...prea interesant.As spune ca merge o idee mai bine ca a mea stock. Chiar vreau sa fac 2 filmulete, before-after chip sa se vada ce a iesit.

Tot nu mi-ai zis ce inseamna cifrele alea 3 sau 4?

Lucian189
28-06-2011, 13:00
numarul de preinjectii care poate fi sustinut de edc16 105 cai ... asta stiu de la o persoana care face softuri ,si zicea ca din cauza asta merg alea asa bine si cu o resoftare merg f f f bine . Stiu doar ca sunt destui care ziceau ca sau chinuit sa ia o Skoda(sau G5) cu 105 cai(stock ) cu Passatul si el are avf.


acorda mai multa atentie, modului in care editezi. Multumesc !

VLADIMIRIJNEKOV
28-06-2011, 15:53
Intr-adevar, cel putin in a 3-a trage mai bine decat AVF stock...de la 130km/h in sus e cam la fel.

Cornel
28-06-2011, 16:33
Hai sa va zic ceva;am un grup de prieteni din TM de pe alt forum care si-au chipuit masinile.Inainte s-a facut dyno test(mahle dyno,care se stie,e unul dintre cele mai realiste) si toate pd-urile au dat ceva mai multi caluti si cuplu decat declarati de producator.S-a facut chipul si....surpriza,castigul real fiind de maxim 20cp,nicidecum de 30-35cp asa cum se preconiza!
Concret,dintr-un pd AWX dupa chip avea numai 153cp si 370nm!Chipul este a lui Lorand.Sunt mai multe exemple,asta e cel care mi-l aduc aminte.

Alex-F1
29-06-2011, 10:44
La mine testul dyno de dupa chip a aratat fix 155 CP, fata de 115 stock, deci 40 CP in plus si 378 Nm, fata de 285 stock, deci 93 Nm in plus....facut tot de filiera Lorand-Jeff....

vicius_the_one
29-06-2011, 11:43
Luci vezi ca vinde cineva 4 inj de avf 350 euro. misu91

T-B0N3
29-06-2011, 12:06
Eu am AVF chipuit. Am si Skoda Octavia 2 de 105 cai chipuit de vreo 20.000 km (nu ii stiu codul motorului pe de rost) - ambele 1.9. Sincer? Imi place mai mult cum trage AVF-ul. E drept, Passatul este mai greu decat Skoda cu vreo 100 de kg (1386 de kg vs 1500 daca imi aduc aminte corect) dar chiar si asa mi se pare mai viguros.

Alex-F1
29-06-2011, 13:33
Passatul este mai greu decat Skoda cu vreo 100 de kg

Teoretic ar trebui sa fie invers.....sunt berline ambele? Sau Passatul e 4 motion si de aia o fi mai greu? Ca nu ma stiu dupa coduri care cum e.... Si io tot vreau sa merg la un cantar cu masina, ca is curios sa vad exact cate kg are.

Cornel
29-06-2011, 14:14
La mine testul dyno de dupa chip a aratat fix 155 CP, fata de 115 stock, deci 40 CP in plus si 378 Nm, fata de 285 stock, deci 93 Nm in plus....facut tot de filiera Lorand-Jeff....
Ca tot ai pomenit de AJM,pe un a4 a scos pe dyno stock 124cp;dupa chip 150cp si 380nm.
Tu ai facut dyno inainte de chip?Sau ai dat spus ce zice producatorul?

OFF TOPIC

Ai cunosti pe baietii de pe club audi?,ca despre ei vb.

goguta
29-06-2011, 14:18
la o crestere a puterii pt un motor de 130 cp trebuiesc schimbate si injectoarele? Am vazut colegi care au shimbat injectoarele si altii care nu.

Alex-F1
29-06-2011, 14:36
@ Cornel: e adevarat ca nu am facut test dyno pe stock (inainte de chipuire), ci am luat de buna valoarea de 115 CP data de producator.... Nu-i stiu pe cei din clubul Audi, doar pe cei din clubul VW....logic, nu? :grin:

Cornel
29-06-2011, 15:37
@goguta,la pd-ul de 131cp nu se schimba injectoarele,acestea au suficient flow pt 200cp sustinuti si am vazut un caz in care au fost impinse la 240cp;deci motorina este:fericit:

@Alex,din ce am observat,toate pd-urile in mintile lor,pe dyno au dat ceva mai multa putere decat cea data de producator.
Curios,eu cand am ajuns in TM prin baietii de club audi(baietii din TM sunt super faini) m-am intalnit si cu cei din vw si chiar vazusem cateva masini frumos facute;in fine.

T-B0N3
29-06-2011, 15:50
Berline ambele. Passatul nu e 4motion. Singura diferenta ar fi cutia (6 trepte vs 5 trepte). Pai uita-te in talon :)

Alex-F1
29-06-2011, 18:30
M-am uitat demult bre, dar in talon scrie una si in cartea masinii alta.....pe care s-o cred?

goguta
29-06-2011, 19:57
cornel
mersi de indicatii

helas
16-11-2011, 13:01
salut....am citit cu atentie toate mesajele si nu stiu ce decizie sa iau...inainte de passat am avut un golf4 1.9tdi, ALH de 90 cp, l am resoftat la 120+ mergea de ruprea...faza e ca l am avut tunat vreo 20-25000 de km si eu unu nu am vazut schimbari mari,ma refer la deteriorarea turbinei ...o singura chestie...cand plecam de pe loc tremura ff putin ..asta daca cunosteai masina...atlfel nu ti dadeai seama.Intrebarea e daca sa fac si passat-ul ...mentionez ca mi a facut un prieten softul,modificandu l in functie de stilul meu de condus,uzura motorului,km reali,la fiecare luna dupa tuning mergeam sa puna testerul pe ea, asta pe loc si in mers ca sa vedem schimbari minore/majore,dupa spusele lui era bine,nici o schimbare evidenta.Passat-ul are cam 160.000km reali si vreau sa ma sfatuiti daca sa/sau sa nu fac OBD tuning, daca da... la cati cp si cuplu e sigura modificarea.Stilul meu de condus nu e sportiv,imi e draga tare masina si rar o mai alerg,nu fac liniutze cu ea,ulei numai castrol,filtre mann,.multumesc si astept raspunsuri...daca vrea cineva mai multe detalii despre ex. golfu tunat poate sa intrebe ...raspund cu mare placere

Alex-F1
17-11-2011, 01:43
Io zic ca-l poti urca linistit pana pe la 170 CP!!! :yes:


ulei numai castrol,filtre mann

Asta ai facut-o sa sune ca si cand uleiul Castrol si filtrele Mann ar fi cele mai bune de pe piata, cand, de fapt, doar Dumnezeu mai stie care-s cele mai bune produse in ziua de azi.... :innocent:

helas
17-11-2011, 07:39
ai dreptate....cu calitatea de care te indoesti la fiecare produs cumparat...dar macar traim cu impresia ca punem ~ce ii mai bun, dar pana la urma cati de pe forum (in mare zic) si au crescut calutzi de cati km si daca au observat vreo schimbare sau vreun moft facut de masina...zic asta pt ca stau in dubii daca sa trec sa mi copie sau nu softul pt modificare.....

Lucian189
17-11-2011, 19:07
Sunt destui pe forum care si-au facut chip tuning sau modificari in oarecare masura..citeste si o sa afli destule cu ajutorul forumului

adibifon
11-04-2012, 12:26
Buna baieti.Dati-mi va rog o parere despre asta
[Only registered and activated users can see links]
Are rost sa ma bag,sau arunc banii degeaba?
Mersi anticipat.

zburlyx
11-04-2012, 12:33
Sincer, NU.
Citeste aici mai multe despre el.
[Only registered and activated users can see links]

cuiuda
21-04-2012, 15:18
Buna baieti.Dati-mi va rog o parere despre asta
[Only registered and activated users can see links]
Are rost sa ma bag,sau arunc banii degeaba?
Mersi anticipat.
Mai bine cauti sa faci o resoftare...e mai ok decat "cutiutele minune".

f l o r i n
21-04-2012, 21:50
care nu fac decat sa pacaleasca motorul.....

Alex-F1
22-04-2012, 00:57
Deh.....pacalesc, nu pacalesc, dar uite ca la majoritatea merg ani de zile, zeci de mii de km, chiar si peste 100.000 am auzit si n-au avut nici cea mai mica problema cu motorul....f. rare au fost cazurile cand s-a bulit ceva la motor din cauza acestor cutiute!

VLADIMIRIJNEKOV
24-04-2012, 23:18
O concluzie la ce a spus Alex mai sus ar fi (spre bucuria tovarasilor de breasla) ca motoarele astea de 1.9 sunt intr-adevar rezistente si fiabile!
(din pacate, bineinteles, si cu exceptii...ca in cazul oricarui motor).

f l o r i n
24-04-2012, 23:34
Sigur... noroc ca sunt motoarele rezistente, asa e.

Tu iti inchipui ca atat timp cat nu fac altceva, decat sa-i zica ECU-lui, ca motorina e foarte calda... cand in realitate totul e rece... nu fac.

Alex-F1
25-04-2012, 00:34
Un mandru posesor de powerbox pe timp indelungat ar putea replica asa: "da poate nu-s curios ce face si ce nu face cutiuta aia, atata vreme cat io am zvacul mai mare la masina, consumul nu a crescut si motorul merge bine-mersi"....

f l o r i n
25-04-2012, 11:17
Si altul care va cunoaste, va intreaba....daca voi vreti sa mancati sanatos......nu asa trebuie sa primeasca si masinile voastre motorina...sanatos ?

popika_floryn
25-04-2012, 11:28
buna baieti am si eu o nedumerire! imi poate spune cineva daca se merita sa faci o resoftare la un motor de 116 cai de 244 000 de km? oare nu o sa aiba efecte negative asupra ambreiajului, planetarelor si mai ales turbinei ? eu ma gandeam sa o duc la 130 de cai nu vreau sa ma risc mai mult!

helas
25-04-2012, 12:00
nu are nici o treaba atat timp cat nu ii dai puternic in gusha cu plecari maxime de pe loc si a2a de rupi ambreajul, incepi sa o exploatezi la talpa dupa ce porneste turbina la peste 2100 de ture nu ai nici o problema,fosta masina era de 90cp dusa in 125cp cu + si rupea pamantul, cipata am avut o cam 50k si cand am vandut o avea originali in bord 310.000 km si iar nici o problema,iar noii posesori muncesc in italia (deci italia-bacau) fara nici o problema si e la ei de 1 an de zile masina deci poti sa duci 150cp zic eu(si am un prietene cu un seat de 110cp stock dusa de vreo 100.000 la 150cp si abia ii da ambreajul un semn mic,dar romanul are dusmanie pe masina si are cu ea in total 302.000km) din cea ce ti am scris eu mai sus tu tragi concluziile...chestiile astea sunt testate,experimentate de mine....

popika_floryn
25-04-2012, 12:07
ok mersi m-ai lamurit! dar pana la urma care e mai sigur chip tunning sau resoftare? cu power-box m-am lamurit

helas
25-04-2012, 12:28
vb cu florin sau vicius sau cuiuda poate te ajuta cu un soft pe masura si va intelegeti si la bani,daca nu cauti pe net citesti pagini intregi de pe forumuri tragi concluzii si apoi mai vedem ce e de facut..ideea e sa fie bine documentat exact cu ce si cum face fiecare si la ce bani,ce ti ofera.....hai spor la treaba

cuiuda
25-04-2012, 13:21
buna baieti am si eu o nedumerire! imi poate spune cineva daca se merita sa faci o resoftare la un motor de 116 cai de 244 000 de km? oare nu o sa aiba efecte negative asupra ambreiajului, planetarelor si mai ales turbinei ? eu ma gandeam sa o duc la 130 de cai nu vreau sa ma risc mai mult!
Eu mi-am facut resoftare la "tigaia" mea de B4. Merge super. Pe bord are 282000km iar reali nu stiu (cred ca cei reali sunt aproape de cei din bord). La km tai daca sunt reali, 25cp in plus se simt destul de bine si cred ca ai fi multumit. Cum spunea cineva mai sus daca o folosesti cu bun simt, te va tine inca 250k fara probleme...parerea mea...

Lucian189
25-04-2012, 13:29
Paote ne intalnim iarasi la Cipi,sa te dau o tura,sa vezi cum e cu o masina modificata,o sa fi super multumit,diferenta fata de stock este destul de mare ,ti-am zis si in fata asta cand ai schimbat triplele pe spate

popika_floryn
25-04-2012, 14:00
ok acum chiar m-am lamurit si vreau sa fac pasul asta! are cineva o idee cam la ce pret se invarte o resoftare?

helas
25-04-2012, 14:48
preturi gasesti pe site-uri si pe forumuri unde mai posteaza firmele de tuning, si cu baieti de pe passatb5 discuta pe P.M..ti am zis sa fii bine documentat sa stii ce ceri si ce vrei ce asteptari ai de la masina .totul se personalizeaza in mare parte in functie de ce le povestesti tu lor ce vrei si ce te asptepti de la "noua" masina si in mare parte e realizabil si la urma multi bani de motorina ca nu ti mai vine sa te dai jos din ea(am patit o)ma refer la km multi nu la consum mare ca sa nu intelegi gresit...hai spor :)

Alex-F1
25-04-2012, 15:48
imi poate spune cineva daca se merita sa faci o resoftare la un motor de 116 cai de 244 000 de km? oare nu o sa aiba efecte negative asupra ambreiajului, planetarelor si mai ales turbinei ? eu ma gandeam sa o duc la 130 de cai nu vreau sa ma risc mai mult!

DA, SE MERITA!!! :yes: Si a mea e dusa de vreo 5 ani de la 115 CP la 155 CP (masurati pe dyno, nu povesti) si nu e niciun stres, merge totul bine, chiar daca intre timp a cazut turbina, dar asta se putea intampla la fel de bine si daca nu era resoftata, fiindca deja avea peste 200.000 km motorul....

helas
25-04-2012, 20:36
un exemplu de turbina dusa e B6 cu tata socru la 125.000km si facea pe nebuna de la 100.000 asa ca nu mai sta pe ganduri .....

helas
03-08-2012, 11:06
Ajutor in alegerea firmei de chip tuning:
treaba sta in felul urmator as vrea un chip la masina dar...ceva bun,de calitate,eventual si un Dyno (nu asa dupa ureche)scoteam din ecuatie REVO ca sunt prea scumpi si din ce am citit sunt profesori la benzinare...si prin urmare in zona Moldovei raman zic eu 2 firme is care cat de cat as avea incredere...si sper cu parerile voastre sa capat incredere totala (neincrederea provine din mai multe probleme cititite pe diferite forum-uri, daca se vrea detaliez)
Apropo masina este 4motion si nu sunt sigur daca se poate verifica pe standul Dyno.Asa-i?!?!?!

1.CompletChip Iasi - Dragos modifica personal softul masini,urmareste cerintele clientului si incearca in mare parte sa le puna in aplicare, Dyno inainte\dupa

2.PowerTech performance Buzau\Brasov- Ginel e capu` la toata treaba la Buzau, numai ca e mai simplu sa merg la Ovidiu la Brasov (fara Dyno la BV) dar am auzit unele vb nu prea ....despre baieti

Rog niste simple sfaturi,exemple etc.
SPOR...

cuiuda
03-08-2012, 16:13
Care sunt preturile practicate de cele 2 firme?

helas
03-08-2012, 16:45
preturile sunt la fel in ambele parti...150 euro, numai ca daca fac la BV, acolo nu are Dyno dar baietii zic ca pot trece oricand vreau eu pe la Buzau sa fac testul gratuit...nu am mai luat in calcul dupa cum am mai spus pe cei de la REVO acolo pretul fiind de 399 euro,a si era sa uit la Iasi omu iti face chip-ul si ti l lasa pe masina 24 de ore (bani ii dai ) si daca nu esti multumit iti face masina stock si iti returneaza banutii fara suparare, si la Revo pe site e treaba asta dar daor 5 ore

Padre1704
03-08-2012, 17:44
Despre cei de la Buzau nu stiu nimic...dar despre Dragos am auzit numai lucruri bune....

Alex-F1
03-08-2012, 18:11
Am vorbit si io cu tunerul meu pt. tine, dar din pacate omul nu are legaturi in zona ta....cel mai aproape de tine ar fi Clujul, unde e Lorand si ala chiar stie ce face.....si softul meu tot de el e facut si e ce trebe!! :yes:

helas
04-08-2012, 19:27
si cele 2 firme fac zic eu ce trebe mai ales Dragos...dar am gasit pe diferite forumuri mici certuri si intzepaturi intre protagonistii sefi ca nu stiu ca calculeze formulele pt aflarea CP si Nm si folosesc unele tertipuri ca dupa chip si dupa masuratorile finale sa dea o putere care sa te multumeasca...puterea fiind doar pe hartie si in realitate ori sa fie mai mica ori trag de hartile alea de genu ....frate da ce bine trage,ce bine se infinge si in timp sa cedeze ceva si cand ii expui problema .....asta e uzura,exploatarea necorespunzatoare etc...

helas
06-08-2012, 13:13
Update pret firma din Iasi 200 euro-fara posibilitate de dyno din cauza 4motion a masinii...si masina poate fi dusa safe in 170/175 cp dupa spusele lui Dragos

bogdan_eon
18-09-2012, 17:33
As vrea sa va intreb ceva, am gasit pe cineva care imi poate face o resoftare pe la 165 cai la un pret bun chiar aici in Suceava, el spune ca are softul de la Dragos Voinea, TCM Turbo, ce parere aveti despre aceasta firma, e ok?

helas
18-09-2012, 19:48
As vrea sa va intreb ceva, am gasit pe cineva care imi poate face o resoftare pe la 165 cai la un pret bun chiar aici in Suceava, el spune ca are softul de la Dragos Voinea, TCM Turbo, ce parere aveti despre aceasta firma, e ok?

ce inseamna pret bun...banuiesc ca ai citit mai sus preturile la care se invart cei de la noi din Moldova....parerea mea proprie si persoanala e...sa nu te uiti la banuti cand vine vb de asa ceva...dai un ban da stai in fatza...eu ce ti am scrism ai sus sunt niste lucruri constate dupa multe chestii citite pe net,forumuri,intrebat pe unii pe altii care au,sau urmeaza sa aibe chip....da i un mail lu dragos de la complete chip si ai sa vezi exact ce ti face omu si pune problema,iesiti in teste cu masina,iti corecteaza toate probleme..ti o face ca pt sufletul tau, si la final dyno pt ca sa nu traiesti cu impresia ca dai bani pe niste vb si pe senzatie ca ,,masina fuge frate,,...intelegi...prin raspunsul meu iti dai seama despre firma de care tocmai ai scris postul anterior si dupa cum ti am zis si pe PM (suceava-revo, iasi-complete chip, brasovsibuzau-powertech) ultimile 2 cu test dyno inainte si dupa chip...daca tot nu iti este clar strica un tel la mine .....hai spor

bogdan_eon
18-09-2012, 20:09
Imi este foarte clar, ce nu imi este clar este acest domn Dragos care l-am sunat astazi si m-a pus pe ganduri din prima la capitolul cat e el de bun, si sa iti spun de ce: i-am spus ca am un passat 1,9 TDI cu motor AWX de 131 cai si vreau sa il duc la 160 - 170 cai, el mi-a spus ca pe acest motor am o turbina foarte slaba care nu prermite o suplimentare mai mare de 25 cai ca nu duce aceasta turbina a mea, si ca daca aveam motor AVF, aveam o turbina mult mai capabila si imi putea duce motorul pe la 190 cai fara probleme. Asadar am mai dat si eu niste telefoane pe la Vicius (si imi cer scuze de deranj), si pe la altii care au avut acces in ETKA si am constatat ca pe motoarele AVF si AWX a fost pusa din fabrica exact aceeasi turbina mai exact VNT17.
Tu ce impresie ti-ai face despre Dragos daca ti-ar vinde asa niste gogosi cand il suni sa il intrebi de tuning? Nu stiu, poate din viteza a crezut ca vorbesc de motor AVB, dar problema este ca a spus cu gura lui de doua ori ca daca am motor AWX nu imi poate face castig mare de putere din cauza turbinei si ca daca aveam motor AVF era alta poveste.
Ce zici de treaba asta?

helas
18-09-2012, 20:24
sincer nu pot sa ma pronunt in cazul tau...eu ma stiu personal cu el,si a tunat singur multe masini pana a se apuca de chip tuning la iasi, acum alegerea este in mainile tale, mie mi a zis ca poate sa o duca intre 170-180 fara probleme si cuplu de 410 max....numai ca la mine nu poate face dyno pt ca e 4motion....daca vrei sa vezi ce lucrari face omu intra pe 4tuning pe forum la sectiaunea IASI -zona comerciala-complete chip si dyno B39738 este id lui pe forumul ala...citeste de la primul pana la ultimul post si fa ti o parere....

bogdan_eon
18-09-2012, 20:43
Pentru ca il cunosti si il recomanzi o sa il mai sun maine o data sa ii explic ca eu am pe masina din fabrica turbina VNT17 si ca este la fel de capabila si identica cu cea de pe AVF pe care el mi-a laudat-o azi asa mult ca o poate duce in 190 cai desi eu iam cerut doar 160, maxim 170, pentru ca totusi nu vreau sa imi bat joc de masina mea, cu 190 cai deja o fac avion, iar axul ambreiajului il fac la fel ca la gardurile alea din fier forjat rasucit :rofl: .

passat3bg/vinyl3 - banned
18-09-2012, 21:14
Bogdane, furi curent, rau de tot ! Si stii tu de ce. Dar daca te faci ca nu stii, iti spun eu ca aduci vorbe denigratoare la adresa lui Dragos. Si sa nu-mi fie cu suparare dar omu ala n-a dat chix cu nicio masina, si nu are zeci, are sute resoftate ! Pana la urma nu esti obligat sa-ti resoftezi masina la el, dar ca sfat asa....intre colegi de forum, ti-as recomanda sa nu mai iei in considerare vorbele unor simpli mecanici si cunostinte. Nu sunt pupincurist, dar n-ai cum sa faci asemenea afirmatii despre un om cu o asa pregatire ! Auzi..."vinde gogosi ", HA!
Cel mai sigur n-ai pus bine problema cu ceea ce ai si ce vrei sa obtii defapt.

vicius_the_one
18-09-2012, 21:37
Daca nu stii nimic de mister voinea, sau cate turbine a bubuit cu softurile lui minune, atunci lauda-l in continuare. Sper ca discutia sa nu degenereze aici, dar mai intreaba si pe altii. Daca vrei iti dau sa vezi topicuri pe vwf... unde il "lauda" lumea ce le-a facut la masini.

passat3bg/vinyl3 - banned
18-09-2012, 21:45
Vicius......Bogdan vorbea (cred) despre Dragos Stacescu, proprietarul firmei CompleteChip, din Iasi ! Respectiv pilot in campionatul national de drift.
Acest Dragos Voinea despre care tu vorbesti, din cate stiu e de la REVO. Despre ala stiu si eu ca e pocnitoare.
Hai totusi sa nu incurcam...

vicius_the_one
18-09-2012, 21:46
Voinea e la TCM

passat3bg/vinyl3 - banned
18-09-2012, 21:54
Deci...vorbim de alta persoana. Dragos din Iasi are CompleteChip-ul !
Acu..sa ne lamureasca Bogdan cu cine a vorbit.

vicius_the_one
18-09-2012, 21:55
cu complete chip clar

passat3bg/vinyl3 - banned
18-09-2012, 21:58
Pai si tu de ce-ai zis de Voinea ala, daca stiai ca ala e de la TCM ?

vicius_the_one
18-09-2012, 22:01
am confuzat persoana. mi-e familiar dragos cu ala ce iti zisesem

f l o r i n
18-09-2012, 22:46
Daca nu stii nimic de mister voinea, sau cate turbine a bubuit cu softurile lui minune, atunci lauda-l in continuare. Sper ca discutia sa nu degenereze aici, dar mai intreaba si pe altii. Daca vrei iti dau sa vezi topicuri pe vwf... unde il "lauda" lumea ce le-a facut la masini.

ti-a bulit tie ? mi-a bulit mie ? NU.

atunci, hai sa nu amplificam lucruri auzite... ca nu-i corect. Corect ?

Crezi ca Miai te lauda cumva pe tine.... sau pe alti care l-au ajutat - NU - de ce ? ca asa sunt sunt unii oameni - invidiosi, etc.

Ca poate o exista si cazuri adevarate - cine nu munceste, nu greseste - dar nu uita, oricand poti face o harta unuia cu turbina in batista si sa faca 1km de la tine si sa-i rupa axul.

Aici am incheiat off topicul si sper ca si voi.

bogdan_eon
18-09-2012, 23:05
Dragii mei, hai sa lamurim problemele.
Eu azi dimineata am sunat la Dragos de la CompleteChip si am discutat urmatoarele, dau copy/paste din postum meu anterior: " i-am spus ca am un passat 1,9 TDI cu motor AWX de 131 cai si vreau sa il duc la 160 - 170 cai, el mi-a spus ca pe acest motor am o turbina foarte slaba care nu prermite o suplimentare mai mare de 25 cai ca nu duce aceasta turbina a mea, si ca daca aveam motor AVF, aveam o turbina mult mai capabila si imi putea duce motorul pe la 190 cai fara probleme. Asadar am mai dat si eu niste telefoane pe la Vicius (si imi cer scuze de deranj), si pe la altii care au avut acces in ETKA si am constatat ca pe motoarele AVF si AWX a fost pusa din fabrica exact aceeasi turbina mai exact VNT17."

Dupa aceasta discutie mi-am amintit ca mi-a spus odata un prieten de cineva din Suceava care se mai ocupa cu resoftari, asa ca am sunat la persoana respectiva si l-am intrebat daca imi poate face o resoftare si cat ma costa, omul a zis ca ma serveste si mi-a facut un pret destul de bun zic eu, nu mult peste 100 euro, dar eu l-am mai intrebat daca are soft facut si de cine e facut, sau il modifica pe al meu, el a spus ca are soft facut de Voinea de la TCM, iar eu nestiind cat de bun e Voinea asta de la TCM, v-am adresat o intrebare pe forum sa ma sfatui-ti daca e bine sau nu sa pun softul lui Voinea de la TCM.

Eu nu am nici un interes sa il denigrez pe domnul Dragos de la Complete Chip, dar daca el mi-a spus ca turbina de pe modelul meu de motor nu duce o resoftare mai mare de 25CP in plus din cauza turbinei (eu stiind ca nu este adevarat), am incercat sa caut la altcineva sa vad daca pot face treaba cu resoftarea.

Credeti-ma pe cuvant ca asta a fost raspunsul domnului Dragos de la CompleteChip si nu am de ce sa mint si sa denigrez omul pentru ca nici nu il cunosc si nici firma de tuning nu am ca sa ii fac reclama proasta sa imi ridic firma in slavi.

Din cate vad, toti sustineti ca este cel mai bun, asa ca maine dimineata o sa ii dau un telefon din nou si o sa ii repet ceea ce am si ceea ce vreau, poate ceva nu a inteles bine.

pavy
18-09-2012, 23:14
Mai bine mergi la revo. Daca masina e ok la motor iti zic eu ca rupi asfaltul.

bogdan_eon
18-09-2012, 23:22
Revo sunt foarte scumpi, vor pentru o resoftare 300 euro (299 mai exact), pai asa ma duc la Dragos de la CompleteChip si imi face cu 150 euro si cu dyno test si tot ce trebuie, v-am spus ca maine dimineata il sun din nou si ii cer parerea, poate a inteles ceva gresit din ceea ce i-am spus ca am si ce vreau.

bogdan_eon
18-09-2012, 23:31
Si uite cum se rezolva problemele, am uitat ca azi dupa amiaza cand am ajuns acasa am trimis un e-mail domnului Dragos de la CompleteChip cu aceeasi intrebare, si in aceeasi idee (ca poate nu m-am exprimat corect si nu a inteles omul ce am si ce vreau), iar omul mi-a raspuns si chiar si-a amintit de apelul meu si a precizat ca daca nu cumva sunt tot eu care l-am sunat dimineata, asadar citi-ti e-mail-ul si vreau sa imi spuneti daca are el dreptate sau eu.

P.S. Aici mi-a dat pret de 200 euro, eu am zis de 150 euro pentru ca am vazut pretul asta pe site-ul lui.

Lucian189
18-09-2012, 23:45
Ce scheise frumos:)))))):laugh: (ma refer la partea cu turbina )
Eu platesc banii pe soft daca chiar si din AVF STOCK scoate cineva 190 cai doar din soft
Este aceeasi turbina si pe AWX si pe AVF si rezista la maxim 1,5 bar ,scoti 170 cp ,pe care in zilele caniculare nui simti tare :fericit:

passat3bg/vinyl3 - banned
18-09-2012, 23:52
Asteptam sa faci un update celor spune de Dragos de la CompleteChip.

bogdan_eon
18-09-2012, 23:54
Nu inteleg ce vrei sa spui, ti-am pus e-mail-ul de raspuns primit de la Dragos care sustine ca pe AWX nu e aceeasi turbina ca pe AVF, spune-mi ce vrei sa mai fac pentru ca nu am inteles.

P.S. Domnul de la Bilbao care arunci cu pietre in mine, de ce nu suni tu la dl. Dragos sa ii spui ca ai un Passat AWX si sa te convingi singurel ca o sa iti spuna ca ai o turbina mai slaba pe AWX decat pe AVF si care nu suporta mai mult de 25CP peste 131, asta daca email-ul la care mi-a raspuns mie si l-am pus aici nu e de ajuns.

f l o r i n
19-09-2012, 13:30
Difera - turbina - AJM, ATJsi AVB au VNT 15, AWX si AVF - au VNT 17.

cutia sigur, planetarele AJM si AVB le au la fel, AWX si AVF - mai groase.

Bielele - mai subtiri la AJM, ATJ si AVB

Injectoarele - normal - dar aici e alta poveste, mai merg pacalite, etc... plus soft-ul.

In rest, se poate remapa AVB-ul fara griji.

Lucian189
19-09-2012, 18:16
:laugh::laugh: Ba ce ma mai amuz pe aici
Nea Florine in primul rand trebuia sa zici ,pt a nu fi neintelegeri sa inteleaga oamenii clar!
Intre AWX si AVF NU NU NU difera turbina. (in ambele cazuri este vnt17)
De fapt si primele generatii de 2.0 PD au aceeasi turbina vnt17
Ce este mai mic precum AVB AJM ATJ este Vnt 15 ,care nu mai stiu exact valuarea care o suporta pt tuning(adica presiunea )
Si inca odata mai repet. Daca cineva imi softeaza un AVF STOCK si scoate pe dyno (un dyno calumea) 190 cp eu dau banii de soft .
Motoarele ATJ AJM AVB nu au materiale proaste.!!!!Pe propria experienta zic ca AVB-ul este un motor rezistent.
Eu am bagat 2 bar in el si merge si in ziua de azi pe un B5.
Chiar si ambreajul a tinut foarte bine .
Ce este diferit intre 101 105 115 116 si 131 136 140 sunt bielele care sunt mai groase (la cele mai puternice),si ceva proprietati a materialelor din chiuloasa .Chiuloasele de 101 105 115 116 sunt facute in Germany,iar celelante in Polonia .

bogdan_eon
20-09-2012, 15:01
I-am mai trimis un e-mail unde i-am facut un printscreen in etka si i-am aratat ca pe AVF si AWX este exact acelasi cod de turbina, si daca nu ma crede sa sune la reprezentanta, dar tot nu m-a crezut si a zis ca e lamurit cu astia de la reprezentanta ca mai zic si ei prostii si m-a pus sa ii spun exact codul turbinei de pe masina mea, asa ca m-am dus la masina si am facut poza la turbina acolo unde e codul si i-am trimis-o pe e-mail, iar deabia acum dupa ce i-am trimis si aceasta foto a recunoscut ca am turbina ca pe AVF si ca daca vreau ma asteapta sa mi-o resofteze. Problema este ca la cata neincredere mi-a acordat si mie si celor de la reprezentanta nu mai pot avea nici eu incredere in el, si pretul de 200 euro care mi l-a facut mi se pare cam mare, 150 era mai ok zic eu.

Alex-F1
20-09-2012, 15:02
Cu siguranta omul nu s-a documentat, ci a vorbit din amintiri, dar asta nu e un motiv suficient sa spui ca "habar nu are ce face"...

Cel putin pe la noi cam asta e pretul, 200-250....daca il scoteai la 150, era chiar super-oferta, mult sub pretul pietei....si eu am platit 250 acum 5 ani....

ionutvl
20-09-2012, 15:11
Cu siguranta omul nu s-a documentat, ci a vorbit din amintiri, dar asta nu e un motiv suficient sa spui ca "habar nu are ce face"...

Cel putin pe la noi cam asta e pretul, 200-250....daca il scoteai la 150, era chiar super-oferta, mult sub pretul pietei.

Asa e Alex, nu s-a documentat o data, de 2 ori, dar omul asta dupa ce ca e intr-un fel, mai si semnalizeaza.

Bogdan, dupa toate cele inca iti mai trece prin cap sa-ti resoftezi masina la nenea asta?

Am avut si eu in cap, nu demult, sa-mi resoftez batranul AJM dar deocamdata am lasat-o in stand by. Am intrebat in stanga, in dreapta si am dat peste tot felul de oameni, unii mai bine si altii mai prost pregatiti dar niciunul nu mi-a inspirat atata neincredere. Inca ceva, intre noi fie vorba, daca la o lucrare ca asta ne zgarcim la 50 de euro, mai bine n-o mai faci. E un lucru ce trebuie facut cu cap si de catre cineva care chiar stie si daca vrem calitate nu trebuie sa ne uitam la bani, fie ca sunt 100-150 sau 200.

bogdan_eon
20-09-2012, 15:47
Nu sterge posturile ca trebuie sa stie lumea si ce nu stie domnul Dragos, nu numai ce stie. In rest pace. I-am mai cerut si am primit o oferta foarte buna de pret de la colegul nostru de forum Cuiuda, dar nu stiu ce sa zic pentru ca de el nu prea s-a discutat pe aici, ce imi convine la cuiuda este ca e aproape de mine si e si ieftin, acum nu stiu calitatea.

Alex-F1
20-09-2012, 16:11
Acum m-a sunat omul meu, ca mi-a vazut apelul....din pacate nu stie pe cineva de incredere in Moldova, doar pe altii, din auzite, pt. care nu garanteaza nimic, printre care si dl. Dragos....sorry.... :noexpression:

bogdan_eon
20-09-2012, 16:16
Multumesc, o sa ma mai gandesc, poate pana la urma raman la ce am, si cu banii in buzunar, altul are 90 cai si si-ar dori 131, eu am 131 si vreau 160, poate asa a fost dat sa fie faza cu Dragos asta, si e mai bine sa raman la ce am.

Alex-F1
20-09-2012, 16:22
Si i-am povestit pe scurt si omului meu patania ta cu dl. Dragos, iar el mi-a raspuns scurt: "bre, noi suntem softisti, nu mecanici auto....aduci motorul X, iar noi iti facem pt. el softul Y, nu ajuta pe nimeni cu nimic daca am fi enciclopedie de motoare si turbine, deci nu suntem si nici nu vom fi" .... deci cam ce spuneam si eu! :hey:

f l o r i n
20-09-2012, 16:37
da. Totusi, cineva care face soft, trebuie sa se priceapa si sa cunoasca specificatiile componentelor principale, care pot fi afectate de cresterea puterii.

Spre exemplu, la CC cu motorul CR, in 2010-2011 s-au montat si cutii de viteze DGS - fabricate de ZF si care nu rezista decat pana la 400Nm. Daca-i faci soft, risti sa-i faci praf cutia.

si atunci, nu trebuie sa stii sau macar sa verifici inainte ?

Alex-F1
20-09-2012, 16:46
De stiut nu e musai, dar de verificat clar ca trebuie, orice softist bun o face....

f l o r i n
20-09-2012, 16:47
exact. altfel, pagubele sunt mari......

Alex-F1
25-09-2012, 00:59
Da, problema s-a clarificat, deci nu mai are rost sa facem pagini aiurea....Bogdane eu zic sa mergi pana la Dragos, ca altfel se discuta face to face.....ceva imi spune mie ca-ti va face o impresie buna omul si poate chiar si un soft bun, la un pret corect! :hey:

ionutctn2000
25-09-2012, 02:21
passat3bg, injectoarele sunt aceleasi la AVF si AWX
038 130 073 BA
038 130 079 FX

Injectoarele pentru AVB au codurile
038 130 073 AJ
038 130 079 CX

EGR-ul este acelasi la AVF si AWX
038 131 501 AL

EGR-ul pentru AVB
038 131 501 AQ

Lucian189
25-09-2012, 15:36
Nu mai retin bine ,dar parca inj cu BA la sf sunt de 2.0 ,in fine posibil sa gresesc nu mai stiu exact,dar stiu sigur ca cele de 2,0 incep cu B la codificare.
Passatule,eu nu am nici o treaba cu tine,si eu am avut divergente diverse pe aici pe forum ,dar tu faci confuzie mare intre motoare.
Deci sa fie clar AWX si AVF fizic este acelasi motor
Ambreajul difera de la cutie cu 5 tr la 6 tr,dar asta nu inseamna ca nu tine.
Eu ambreaj stock de AVB care e de 228 lam pus la 200 si ceva cp ,si a mers foarte bine,a patinat doar odata in toata viata lui si era OEM .

ionutctn2000
25-09-2012, 18:19
Codurile pieselor le-am luat din Etka 7.3, imi pare rau ca nu am pus si Printscreen din program dar eram prea obosit la ora aia.

Tonu
26-09-2012, 13:43
atata agitatie cu softurile....sincer sa fiu imi e dor de perioada cand se facea o galerie de evacuare "custom" (adica pe genunchi) pentru o dacia 1300...motorul decomprimat( nu mult ca oricum nu avea el cine stie ce compresie) si puneai un turbo pe jumate obosit luat de la dezmembrari . te chinuiai sa reglezi presiunea cu niste arcuri....( in speranta in care nu spargeai chiuloasa sau vreun piston in timpul reglajului) si dupa aia aveai o deosebita dacia 1310 turbo....rupea asfaltul...unele chiar au trecut de 120 cp ....(pentru dacie 120 cp erau OZN) . ambreiajul tinea pana la colt...etc etc...

Alex-F1
28-09-2012, 15:52
S-a facut curatenie p-acilea, dupa cum ati observat, deci va rog mai departe doar la subiect! :thankyou:

DeViAnS
18-12-2012, 02:24
se poate urca softul modificat de pe un audi A4 2003 quattro: HW: 0281011222 SW: 1037366508 pe un alt A4 2004: HW: 0281011222 SW: 1037370445 ???

difera doar SW.

Din ce am inteles softul este facut de Romanciuc - Craiova

Dimsport
18-12-2012, 02:42
Mai bine nu incerca, daca vrei sa mai porneasca masina. Totusi, cu ce te incalzeste daca il urci pe masina ta softul lui Romanciuc?

Borisake
18-12-2012, 08:05
Ca-l ia moka banuiesc.
Literele din spatele seriei fac diferenta de soft. Adica poate sa difere mult.
Cel mai bine verifici pe seria ta de sasiu ce softuri se mai pot pune, dar nici de alea nu poti fi sigur. Pot fi de automata, integrala...
Deci ori iti faci rost de unul identic cu al tau si modificat, ori il modifici pe al tau si gata si ii si mai sigur.

DeViAnS
18-12-2012, 12:21
Intreb si eu ca nu stiu...

Intr-adevar softul l-am luat de la un prieten care si-a cumparat masina deja cipuita . A lui e din 2003 -manuala si e quattro, a mea este 2004 dar fara quattro.
Daca vreti pot urca softul respectiv sa va faceti o idee despre el.

Borisake
18-12-2012, 13:29
In softul de quattro este o harta in plus pt ea. Eu cate softuri am incercat, nu am avut probleme. Incearca-l daca si tu ai tot AVF.

vicius_the_one
18-12-2012, 13:35
pune harta sa o vedem si noi ce e de ea

DeViAnS
18-12-2012, 18:50
Harta aici: [Only registered and activated users can see links]

DeViAnS
19-12-2012, 22:40
Ei? pareri despre harta respectiva?

DeViAnS
03-01-2013, 22:03
chiar nimic?

vicius_the_one
03-01-2013, 23:03
Sorry nu am avut timp delooccccc :(. Da-mi un pm si ma uit maine

Raffy
14-08-2013, 14:56
Salutare, ce ziceti de asta? Merita sa ma risc.
[Only registered and activated users can see links]

Borisake
14-08-2013, 15:23
Stai calm. Este o maxima prostie.

Tonu
14-08-2013, 15:50
pe scurt : NU
e o porcarie care minte ECU ca are motorina 120 de grade.

bogdan_eon
14-08-2013, 16:34
Ce face acea porcărie poți face exact același lucru cu o rezistență electrică la 50 de bani. S-a mai discutat de tepele astea.

Raffy
14-08-2013, 17:58
Aha. Gasisem ceva OEM pt grupul VAG. Respectivul cerea 200 Euro.

bogdan_eon
14-08-2013, 21:47
Îți fac eu cu 10 lei și pun pariu ca are același efect. Calmează-te, dacă vrei tuning adevărat îți poate face Florin, Vlad sau dlbogdan un soft (chiptuning) și la aia 200 euro îți mai rămân și bani de o băută bună. Iar softul care îl fac ei e ceva făcut cu cap, nu să minți ecu cu o rezistență.

Raffy
16-08-2013, 06:32
Aha. In ultima perioada tot stau sa ma gandesc cum sa maresc puterea la masina, pt ca simt nevoia de ceva caluti in plus, intr-un buget rezonabil. De aia intreb.

vicius_the_one
16-08-2013, 08:12
Trimite ecu motor la mine prin fan courier si in 2 zile iti e înapoi. ...nervosso :))
Sau iti pot trimite eu o interfata si il scrii singur softul

Raffy
16-08-2013, 13:59
Sincer chiar as vrea sa incerc singur. Sper numai sa nu bulesc ceva, sa mearga masina doar impinsa. Poate gasesc ceva pe "iutub" sa vad cum se face, iar daca imi prind urechile, saptamana viitoare sunt la Constanta, SPER.
Apropo, la ce pret discutam? Sa vad daca ma pot baga in banii de vacanta. (PM)
Multam.

vicius_the_one
16-08-2013, 20:32
ai pm.

adriankorgpa60
30-01-2014, 19:07
Buna ziua.
Am orugaminte la D-voastra.
Am un Passat variant di 99 de 1,9tdi PD de 116cp.
Am citit toate postarile d-voastra dar tot nu sunt decis.
Intrebarea mea este:
Daca factrec de la 116cp la 150cp la ce consecinte trebuie sa ma astept in urmatorii 3-4 ani?
Astept parerile D-voastra PRO/CONTRA.
Va multumesc si astept sfaturile voastre.

cosminwon
30-01-2014, 19:46
cred ca turbina este cea care o sa aiba viata mai scurta.

adriankorgpa60
30-01-2014, 20:04
Ciar pe marti ma duc s-o curat.
Nu mai trage.
Cica are impuritati in ea.

adriankorgpa60
30-01-2014, 22:41
Alte pareri?

Alex-F1
31-01-2014, 00:00
Eu la AJM i-am facut remapare (de la 115 la 155 CP - masurati pe dyno), dar soft adevarat, facut de profesionisti, nu dupa ureche si in peste 100.000 km, doar turbina a picat, dar nici aia nu e 100% ca e din vina softului, fiindca la fel de bine se putea duce si fara soft...oricum dupa 200.000 km turbinele cam incep sa cada chiar si fara soft. Volanta a mai inceput sa faca figuri (putin tremurat la relanti si plecarea de pe loc era putin zguduita), asa ca am schimbat-o si pe aia, dar nici asta nu se poate pune 100% pe seama remaparii, fiindca cunosc cazuri in care volanta a prezentat aceleasi simptome ca la mine si motorul nu avea chiptuning. Deci eu zic sa-l faci, dar sa fie facut de cineva care stie ce face! :yes: Il ai pe Luci (Redfighter) in Arad de exemplu... :hey:

adriankorgpa60
31-01-2014, 00:11
Multumesc pt. raspuns.
Stiti cum e ..... te mananca`n cur sa ai masina "ieftina" dar un pic mai puternica.
Sa nu va ganditi ca daca am scris "ieftin" ca nu tin la masina.
Am vrut s-o vand dar nu ma lasa inima:planset:
M-am atasat foarte tare de ea si as mai vrea s-o tin inca vreo 4-5 ani. De aia vreau sa si investesc in ea ceva banuti.
Am auzit pareri diferite despre chip tuning, dar vreau pareri de la voi ca am vazut ca aici sunt oameni care te ajuta.
Multumesc.

cuiuda
31-01-2014, 00:30
Din 2007 pana in 2010 am condus un Golf 4 (2004) resoftat de la 101 la aprox 130. Din 2010 pana in ziua de azi conduc un "intermediar" (1995) resoftat de la 90 la aprox 120. La ambele reparatia majora a fost inlocuirea ambreiajului... vina softului cred ca a fost 20% restul a fost uzura normala. Daca maine as lua alt TDI primul lucru pe care l-as face ar fi resoftare.

Alex-F1
31-01-2014, 00:52
Deci Adriane, nu mai sta pe ganduri, fa-o racheta!!!! :punk:

adriankorgpa60
31-01-2014, 01:07
Mersi de raspunsuri.
Deci marti o sa am 150cp:thumbsup:

Alex-F1
31-01-2014, 01:17
Cine iti face/pune softul, daca nu e secret cumva?

adriankorgpa60
31-01-2014, 01:26
Daca nu ma insel Luci.
Asa am trecut numele in telefon(Lucian)

Borisake
31-01-2014, 01:28
Eu ce sa mai zic? hihihihihi Go!!!

adriankorgpa60
31-01-2014, 01:32
Oricum va multumesc la toti pt. sfaturi si ajutor.
Sper sa ne intalnim candva ma o bere:beer2:

Borisake
31-01-2014, 01:34
Pai vezi topicul cu Intalnirea Nationala din vara. Poate te bagi si tu.

adriankorgpa60
31-01-2014, 01:37
Problema la mine sunt santierele.
Am firma de constructii si depinde unde si cand se castiga lucrare.
Nici macar concediu nu pot sa-l planific cu mult inainte.

Alex-F1
31-01-2014, 01:37
Daca e din Arad, clar e Lucica al nostru ca bradul hihihihi :nebun: Sa-i transmiti salutarile mele! :wave: Hai ca in a doua jumatate a lui februarie, cand am concediu, poate am drum prin Arad (inca nu am stabilit itinerariul) si ne vedem la un citro! :beer2:

adriankorgpa60
31-01-2014, 01:39
Daca treci prin Nadlac ,cauta-ma bem un citro .:drunk:

Acepan
31-01-2014, 09:17
Cineva prin zona capitalei care se pricepe la resoftare. Ma bate si pe mine gandul sa-i fac asa ceva :fericit:. Daca poate sa imi trimita cineva pe PM si un pret aproximativ ... cineva care si-a facut. Dau o bere ! :laughing:

UNT-G.C
31-01-2014, 16:06
Vorbeste cu Florin .

Catalin Stanciu
27-05-2014, 12:00
[Only registered and activated users can see links]

De baietii astia ce ziceti? :D